رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع:

سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار قیمت های جدید خودرو را تعیین می کنند

معظمی گفت :قیمت جدید خودرو را سازمان حمایت تعیین کرده و ستاد تنظیم بازار باید آن را تصویب کند تا اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معظمی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جمع خبرنگاران گفت : به دلیل تغییرات در نرخ ارز و دلار ، قیمت تمام شده تولید خودرو ،  افزایش پیدا کرده است و خودروسازان درخواست برای اصلاح قیمت ها را داشتند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود : قرار داد های خودرو سازان با قطعه سازان با نرخ ارز های ۳۲۰۰تومان است و امروز با افزایش ۳ برابری قیمت ارز در سامانه نیما اگر قیمت ها اصلاح نشود قطعه سازان با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: ما پیشنهاد تعیین قیمت تمام شده را به رئیس جمهور دادیم و در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد و اجازه داده شد قیمت بر اساس آنچه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین می‌کند و ستاد تنظیم بازار آن را تصویب می‌کند، اجرایی شودو خودرو‌سازان حق ندارند که قیمت‌های خود را خودسرانه افزایش دهند.

معظمی گفت: قانون این اختیار را به سازمان حمایت داده و این سازمان نیز جلسات متعددی را با خودروسازان داشته است و پیشنهادی را مطرح کرده‌اند تا مراجع ذیربط آن را تصویب و ابلاغ کنند .

وی تصریح کرد:زمان اعلام اصلاح قیمت‌ها بستگی به ستاد تنظیم بازار دارد که بعد از اعلام می تواند اجرایی شود اما تا قبل از آن زمان بر اساس قیمت‌های قبلی باید خودروسازان عمل کنند اگر چه قیمت‌های فعلی  خودروسازان را دچار مشکل می کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار