بارش حدود ۱۷ میلیمتر باران در برازجان

فعالیت توده‌های محلی باعث بارش ۱۶.۸ میلیمتر باران در برازجان شد.

بارش حدود ۱۷ میلیمتر باران در برازجانکارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت در روز گذشته و طی ساعات بعدازظهر و شب در برخی نواحی استان با رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران به همراه رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای، گرد و خاک و به صورت پراکنده ریزش تگرگ گزارش شد.

محمدرضا انصاری افزود: بیشترین مقدار بارندگی در ایستگاه هواشناسی برازجان با ۱۶.۸ میلیمتر ثبت شد.

وی ادامه داد: بیشترین سرعت باد ثبت شده در ایستگاه برازجان ۵۶ و در بوشهر ۴۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: ارتفاعات دشتی و تنگستان رعدوبرق و بارش باران داشته‌اند، در گناوه و دیلم، باد، رعد و برق و گردوخاک و در بوشهر و برخی روستا‌های باد، رعدوبرق، گرد و خاک و مقداری هم بارش باران پدیده‌های غالب بوده‌اند.

انصاری گفت: در جنوب استان پدیده خاصی نداشتیم و ساکنان این مناطق فقط افزایش لحظه‌ای ابر داشته‌اند.

او با بیان اینکه شرایط برای تشکیل توده‌های همرفتی (محلی) و وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در برخی نقاط استان تا فردا ادامه دارد، افزود: فعالیت این توده‌ها بر روی دریا به صورت افزایش پوشش ابر، رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای است.

انصاری تصریح کرد: بر این اساس، آسمان استان تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط استان بیشتر در ساعات بعدازظهر و شب گاهی همراه با رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی و طی صبحگاه در برخی نقاط وقوع پدیده مه خواهد بود.

به گفته وی، جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی، بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ارتفاع موج دریا را نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام ناپایداری جوی به طور لحظه‌ای بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی کرد.

انتهای پیام/ک

بارش باران، وزش طوفان و رعدوبرق در استان بوشهر

برچسب ها: بارش ، باران ، تگرگ ، رعدوبرق ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.