مناطق شیعه نشین عربستان هدف حملات سنگین نظامیان آل سعود +عکس و نقشه میدانی

نیروهای رژیم آل سعود از عصر روز گذشته حملات گسترده ای را علیه مردم مناطق شیعه نشین در شرق این کشور انجام دادند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نظامیان رژیم سعودی حمله جدید را علیه مناطق مسکونی شیعه نشین شرق عربستان آغاز کردند. یک منبع میدانی در شرق عربستان به جزئیات این حملات اشاره کرد و گفت: صدها تن از نظامیان رژیم سعودی به همراه دهها خودروی نفربر و زرهی به مناطق مسکونی محله «باب شمالی» در شهر القطیف حمله کردند.

این منبع میدانی با بیان این که نظامیان عربستانی درصدد بودند شماری از جوانان منطقه را به جرم همکاری با دولت های خارجی دستگیر کنند، افزود: این جوانان به انجام فعالیت های تروریستی متهم شده اند.

 
وی با تاکید بر این که نیروهای رژیم سعودی از به قتل رساندن جوانان ابایی نداشتند و به دنبال فرصت برای انجام این جنایت بودند، تصریح کرد: نظامیان سعودی در گام نخست محله را به محاصره درآوردند.

این منبع میدانی گفت: نیروهای رژیم سعودی در ادامه به سمت مناطق مسکونی خمپاره شلیک کردند و خانه های مردم بی دفاع را به رگبار بستند تا فضای ترس و ارعاب بر محله «باب شمالی» حاکم شود.

وی با بیان این که این حملات منجر به تخریب دهها خانه و وارد شدن خسارت های سنگین به مغازه ها و مخازن آب شد، افزود: شماری از شهروندان در نتیجه حملات خمپاره ای مجروح شدند.

این منبع میدانی با اشاره به این که شماری از مردم هم در اثر استنشاق گازهای اشک آور دچار مشکل شدند، گفت: گروهی دیگر از نظامیان سعودی به زنانی که در خیابان در حال رفت و آمد بودند هم رحم نکردند و آنان را به شدت ضرب و شتم کردند.

یک منبع میدانی با بیان این که یک نفر از شهروندان زن در جریان حملات به شدت زخمی شد، افزود: نظامیان سعودی با وجود این که حال وخیم وی را مشاهده کردند اما مانع از انتقال این مجروح به مراکز درمانی شدند.

 با تشدید اقدامات وحشیانه نیروهای رژیم آل سعود در محله شیعه نشین «باب شمالی»، گروهی از جوانان برای عقب راندن آنان وارد میدان شدند و یکی از خودروی های نفربر را هدف قرار دادند؛ چند تن از نظامیان عربستانی در جریان این حملات زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای رژیم سعودی فشار خود را در مناطق شیعه نشین تشدید کرده اند و برق بخش وسیعی از محله باب شمالی از جمله خیابان امام علی را به طور کامل قطع کردند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

حملات سنگین نیروهای آل سعود به مناطق شیعه نشین شرق عربستان همزمان با بحث داغ سرنوشت جمال خاشقچی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۴۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
لعنت برآل سعودخبیث.