رئیس حفاظت محیط زیست مهریز خبر داد؛

رتبه نخست قرق‌های اختصاصی حیات وحش مهریز در کشور

رئیس حفاظت محیط زیست مهریز گفت: شهرستان مهریز یزد از لحاظ تعداد قرق‌های اختصاصی حیات وحش مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

محمد رضا خدا رحمی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: شهرستان مهریز یزد از لحاظ  تعداد قرق‌های اختصاصی حیات وحش  مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

خدارحمی افزود: کارشناسان پایش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در طول فصل تابستان تا کنون، بیش از بیست مورد بازدید، نظارت و پایش از این قرق‌ها را داشتند که با برطرف کردن بعضی از ضعف‌ها و مشکلات کمبود نیرو، سوخت وسیله نقلیه و جیره غذایی، شاهد روند رو به رشد تنوع زیستی در قرق ها‌ی شهرستان خواهیم بود.

لازم به ذکر است: موضوع قرق‌های اختصاصی که از مفاد قانونی روی زمین مانده از سال ۱۳۴۶ بود در اواسط دهه ۸۰ مدنظر سازمان محیط زیست قرار گرفت و با توجه به بستر حقوقی موجود و نیز با عنایت به تجارب موفق دنیا در بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی در حفاظت از تنوع زیستی، دستورالعمل آن تهیه و ابلاغ شد.

استان یزد از جمله استان‌هایی است که به سبب علاقه مندی مردم به مشارکت در حفاظت و با توجه به آموزش‌های زیست محیطی به شکارچیان، موضوع قرق‌های اختصاصی در آن با استقبال روبرو شد.

انتهای پیام/ی

مقام نخست شهرستان مهریز از حیث تعداد قرق های اختصاصی در کشور

 

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار