معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی:

قطعا برنامه‌هایی برای بازسازی پروژه خانه سیدان وجود دارد

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:مجری ذی صلاح مقید شده که طرح مجاور این اثر تاریخی است، پیش‌بینی‌های لازم که باید در طرح لحاظ شود را به ما ارائه کند.

قطعا برنامه‌هایی برای بازسازی پروژه خانه سیدان وجود داردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مرجان اکبری معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی درباره وضعیت خانه سیدان گفت:کار‌های حقوقی در رابطه با این اثرتاریخی توسط واحد حقوقی سازمان در حال انجام است؛ فعال هستند و فکر می‌کنم که اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود:مجری ذی‌صلاح ادعا می‌کند که رفتار خاک قابل پیش‌بینی نیست و هر مقدار نسبت به خاک هم شناخت داشته باشیم باز هم این رفتار باقی می‌ماند و طبیعتا در خیلی از گودبرداری‌ها این حادثه اتفاق می‌افتد.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در این منطقه هم جنس خاک از نوع با خطر بالا بوده است که شاید باید ملاحظاتی برای گودبرداری مد نظر قرار می‌گرفته، اما به لحاظ فنی هنوز بررسی نشده است؛ از سازمان نظام مهندسی درخواست کرده‌ایم که موضوع نظارت عالیه را مد نظر داشته باشد و به لحاظ فنی به ما گزارش‌های لازم را بدهد.

اکبری در رابطه با وضعیت مرمت بنا‌ها افزود: برای مرمت نشدن بنا‌ها هم باید تفاهم نامه‌هایی باید بین مالک و دستگاه میراث فرهنگی امضا شود و نقطه نظرات و مشکلاتی که وجود دارد باعث به وجود آمدن این گونه مسائل می‌شود.
 
وی در خصوص مالکیت این بنای تاریخی تصریح کرد: مالکیت این بنای تاریخی شخصی است؛ این بنا متعلق به زن و شوهری است که از ابتدا مالکیت این بنا به عهده‌ی آن‌ها بوده است.
 
معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: قطعا برنامه‌هایی برای بازسازی پروژه وجود دارد و هر روز به موضوع رسیدگی می‌کنیم؛ در حال حاضر از سازمان نظام مهندسی درخواست کرده‌ایم که بازدید داشته باشند و گزارش نظارت عالیه را آماده کنند؛ در روز‌های آتی پی‌گیر ادامه‌ی ماجرا هستیم و رسیدگی می‌کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

هر روز به موضوع بازسازی پروژه خانه سیدان رسیدگی می‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.