خادمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واگذاری صادرات نفت به بخش خصوصی می‌تواند تحریم‌های نفتی را دور بزند

عضو کمیسیون انرژی گفت: با واگذاری صادرات نفت به بخش خصوصی، می‌توان محصولات نفتی را در شرایط تحریم به دنیا عرضه کرد.

واگذاری صادرات نفت به بخش خصوصی می‌تواند تحریم‌های نفتی را دور بزندهدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر واگذاری فروش نفت به بخش خصوصی در دور زدن تحریم‌ها اظهار کرد: بنده با این رویکرد بسیار موافقم، چراکه بخشی از تولیدات نفت کشور باید مانند دیگر کشورها در بورس کالا عرضه شود.

وی افزود: در صورت واگذاری بخشی از صادرات نفت به بخش خصوصی، این بخش می‌تواند محصولات نفتی را به راحتی حتی در شرایط تحریم نیز به پالایشگاه‌های مختلف دنیا عرضه کند.

خادمی تصریح کرد: به واسطه عرضه نفت در بورس کالا می‌توان بخش عمده‌ای از تحریم‌های نفتی را دور زد، چراکه آمریکا نمی‌تواند تحریم را تا حد پالایشگاه‌های خصوصی و کوچک جلو ببرد.

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: عرضه نفت در بورس به تصویب دولت رسیده است اما نباید فراموش کرد که حجم معاملات نفتی در بخش خصوصی به اندازه‌ای نخواهد بود که بتواند تمام مشکلات کشور در زمینه صادرات نفت را حل کند، اما می‌تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور ما این است که متأسفانه دولت‌ها به بخش خصوصی اعتماد چندانی ندارند، در حالیکه اگر 10_15 سال پیش که بورس نفت ایجاد شد، بازاریابی و مکانیزم‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شد، می‌توانستیم در تحریم‌های آمریکا شرایط به مراتب بهتری داشته باشیم.

خادمی گفت: مجلس شورای اسلامی نسبت به عرضه نفت در بورس دیدگاه مثبتی دارد، اما وزارت نفت هنوز از این مسئله اطمینان نداشته و نگرانی‌هایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
کلا واگذاری همه چیز به بخش خصوصی میتونهه همه رقم تحریمی رو دور بزنه
آخرین اخبار