عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : مواد اولیه خودروسازان به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار گرفته است و افزایش قیمت رسمی را در چند ماه اخیر خواستار شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه ی ابتدای امسال برای قیمت گذاری خودروهای انحصاری و رقابتی گفت:   با مصادف شدن نوسات ارزی، دونرخی شدید در بازار اتفاق افتاد که یک نرخ مربوط به مصوب کارخانه و نرخ دیگر بازار آزاد بود که تفاوت زیادی داشت.  

وی با بیان اینکه همه  مواد اولیه خودروسازان به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار گرفته و یا با افزایش قیمت در سطح جامعه قیمت تمام شده افزایش یافته عنوان کرد:خودروسازان تقاضای تعدیل و افزایش قیمت رسمی را در چند ماه اخیر خواستار شدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی علت تفاوت قیمت کارخانه و بازار را برهم خوردن بازار عرضه و تقاضا برشمرد و گفت:خودرویی که قرار بود به خاطر کیفیت پایین تولیدش متوقف شود،با تقاضای چشمگیر و افزایش قیمت چشمگیر روبه‌رو شد.

فولادگر با اشاره به اینکه باید در فرهنگ خرید خودرو و تصمیم گیری مردم تاثیر گذار باشیم،عنوان کرد:در صورتی که مردم از خریدهای ضروری دست نگه داند، به تعادل بازار کمک می کند.

انتهای پیام /س

وضعیت خودروسازی در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.