رئیس مجمع نمایندگان استان یزد؛

مشکل واحد‌های تولیدی قابل حل است/ مسئولان همت کنند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بر همت مسئولان به حل مشکل واحد‌های تولیدی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد رضا صباغیان، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در جلسه مجمع نمایندگان استان گفت: چند وقتی است که شاهد تعطیلی کارخانجات هستیم و میدانیم کارخانجات استان یزد وضعیت مناسبی ندارند.

صباغیان با بیان اینکه کسانی که سرمایه گزاری کردند و عده‌ای که سرمایه گزاری نکرده اند برای سرمایه گزاری بامشکلاتی رو برو هستند افزود: طبیعتا در شرایط سخت کشور یکی از بخش‌های آسیب پذیر، واحد‌های تولیدی است، اما بعضی از مشکلات قابل حل است.

علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد نیز در این نشست گفت: بحث بی اعتمادی باید ترمیم شود و اگر رفع نشود تحریم‌ها بر ما پیروز شود.

زینی وند افزود: یکی از مهمترین آمایش‌های کشور در یزد نوشته شده و حتی در روستا‌ها هم مشخص شده است.

وی همچنین به تشکیل یک جلسه در تهران به همت نمایندگان با موضوع تحلیل اشتغال استان یزد تاکید کرد و گفت: دلیل اصلی آن بررسی دلایل افزایش اشتغال در استان و همزمان با آن افزایش بیکاری در استان یزد است.

موسوی بیوکی  نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز  با اشاره به معرفی یزد به عنوان استانی کمتر توسعه یافته گفت: استان یزد با وجود مجتمع فولاد چادر ملو و نخبگانش به هیچ عنوان کمتر توسعه یافته نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به اصالت‌ها و پتانسیل‌هایی موجود در یزد پی ببریم فوق العاده ثروت مندیم.

موسوی جمعیت نیروی‌های انسانی خارجی مقیم یزد را ۵ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: سیاست‌های مهاجر پذیری و ارسالی در استان باید کاملا مشخص شود.

استان یزد با رشد ۱۴ درصدی نرخ بیکاری در رتبه نهم کشور قرار دارد

تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با عنوان بالاترین نرخ رشد بیکاری در کشور که اختصاص دارد به استان‌های کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری با ۲۳ و ۲۲ درصد و کمترین آن‌ها در استان‌های سمنان و مرکزی گفت: استان یزد را با رشد ۱۴ درصدی نرخ بیکاری در رتبه نهم کشور قرار دارد که باید علت افزایش نرخ رشد و مولفه‌های مسبب آن شناسی و اعمال شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اختصاص بودجه آب به استان یزد گفت: با در نظر گرفتن جمعیت اتباع و مهاجرین ساکن در یزد که یک پنجم استان را شامل می شود باید میزان ایجاد اشتغال‌های استان و میزان صرف خدماتی همانند آب و برق و... به مهاجرین مشخص شودت ا برای آینده برنامه ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد.

تابش با بیان اینکه دولت چهار سناریو در خصوص کمبود بودجه تدوین کرده است گفت: ما مسئولان باید کمر همت ببندیم و از انتقال انرژی منفی به مردم بپرهیزیم و ما تلاشمان این است استان یزد در دور زدن تحریم‌ها همانند همیشه به عنوان پایلوت مطرح شود.

دهقانی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه یکی از فرهنگ اشتباهی که در بین ما رواج پیدا کرده انتظار داریم از دولت مبلغ دریافت کنیم و اصلا این را نمی‌پذیریم به دولت چیزی بدهیم گفت: اگر قرار باشد همین وضعیت را ادامه بدهیم به جایی نمی‌رسیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۴هزارو۲۰۰ تومان نرخ ارز کشور تصریح کرد: مدیریت در وصول مالیات باید قوی شود که عقب انداختن و پرداخت نکردن مالیات ظلم به جامعه است که آخرش سر نگونی است.

نبی، معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص اعتبارات تملک دارایی هابه شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، بافق، تفت، خاتم، اشکذر، مهریز، میبد و یزد را ۲۹/۵،۸/۱،۷/۲،۴/۲،۱۱/۸،۸/۶،۵/۴،۹،۱۱/۲درصد و جمع اعتبارات ابلاغی را ۴۷۱میلیارد تومان و ۴۸/۷درصد دانست و درآمد‌های استانی در قانون بودجه ۹۷ را ۱۴/۳ درصد عنوان کرد.

وی همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان با رتبه ۲۲ و رشد منفی۲۴ درصد، ۱۸۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.