تصویرگر موکب محسن بن علی (ع) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چاپ کتاب از نقاشی کودکانی که داعش داغدارشان کرده است/ هنر ایرانی باید از فرهنگ غرب فاصله بگیرد

سیده معصومه حسینی گفت: در پیاده روی اربعین استقبال کودکان جنگ زده از غرفه‌های هنری و نقاشی بسیار چشمگیر است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیده معصومه حسینی فارغ التحصیل تصویرسازی، تصویرگر کتاب های کودکان و مدرس نقاشی و هنر است. وی در شاخه های گوناگون هنر با گروه‌های مختلف فرهنگی هنری فعالیت دارد و در حال حاضر عضو شورای عالی بسیج هنرمندان نیز هست.

تصویرسازی کتاب دوزبانه «هیچ در جعبه» منتشر شده در ایالت نیویورک و سایت آمازون، تصویرسازی کتاب «قندپارسی در چای انگلیسی» منتشر شده در ایالت نیویورک، طراحی پوستر فیلم نیمه بلند «ای کاش همیشه برف میبارید»، همکاری تحقیقی در مستند انقلاب های ایران از شبکه خبر و همکاری هنری در سریال اپیزودی قصه های تبیان از شبکه پنج سیما بخش هایی از سوابق هنری حسینی است.  

وی همچنین تجربه برگزاری نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور و برگزاری ورکشاپ در زمینه های تصویرسازی، نگارگری و نقاشیخط را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

این هنرمند جوان دو سال است که در آستانه اربعین حسینی همراه با موکب محسن بن علی (ع) وابسته به حسینیه پیروان حسین بن علی (ع) عازم سرزمین عشق می شوند و در پیاده روی بزرگ اربعین به زائران خردسال خدمات فرهنگی هنری ارائه می دهند.

حسینی در خصوص فعالیت های هنری موکب محسن بن علی (ع) به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در غرفه نقاشی ابتدا توضیحاتی کلی از واقعه عاشورا برای کودکان بیان می کنم؛ سپس کودکان تحت تاثیر این توضیحات، این واقعه بزرگ را بر روی کاغذ بازنمایی می کنند.

وی افزود: تکنیک کار کودکان در غرفه نقاشی اکولین است و در نهایت بهترین تصویرگری ها برای برپایی نمایشگاه و چاپ کتاب انتخاب خواهد شد.

سرپرست و مربی تصویرگری موکب محسن بن علی (ع) درباره استقبال کودکان زائر از خدمات هنری موکب ها گفت: در این دو سال استقبال کودکان بسیار عالی بوده است. کودکان عراقی که اغلب جنگ زده هستند و یا والدین آنها به دست داعش به شهادت رسیده اند، با حضور در این غرفه ها فضای جدیدی از دنیا را تجربه می کنند. تعدادی از این بچه ها در زندگی خود ابزار نقاشی را از نزدیک ندیده اند؛ اما در این غرفه ها به هر شکلی که بخواهند با رنگ ها بازی می کنند، درست است که اربعین پدیده ای محزون است اما به برکت همین ایام محزون کودکان غمزده برای دقایقی شاد می شوند.

عضو شورای عالی بسیج هنرمندان درباره آثاری که با هنر ایرانی - اسلامی منافات دارد و در گالری های شهر به نمایش درمی آید، اظهار کرد: کیوریتورهای نمایشگاه ها باید موضوع را ملاک انتخاب آثار قرار دهند، یعنی یک موضوع واحد که برگرفته از فرهنگ و دین باشد معین کرده و از هنرمند بخواهند که با آن موضوع تولید اثر کند.

حسینی ادامه داد: رنگ روغن، اکرولیک و... تکنیک های اروپایی است. وقتی هنرمندی از این تکنیک ها استفاده می کند و موضوع مشخصی هم برای او وجود ندارد، اثر خلق شده رنگ و بوی فرهنگ غرب را می گیرد. اما اگر موضوع خاصی برای او مدنظر باشد، از المان های ایرانی بیشتر الهام خواهد گرفت.

وی در پاسخ به اینکه نقش استادان و مربیان هنر برای جلوگیری از رواج هنر غربی در جامعه چه می تواند باشد، گفت: متاسفانه مربی های هنر در ایران به نام صنعتگر شناخته می شوند. از آنجایی که تصویرسازی نیاز به به موضوع و متن دارد، اگر این هنر بین نقاشان جا بیفتد قطعا آثار بهتری تولید خواهد شد. باید بگویم بسیج هنرمندان سعی دارد یا هنرمندان بسیجی پرورش دهد و یا هنرمندان را بسیجی کند. با توجه به این اقدام ها امیدوار هستیم که فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی بیش از پیش بین هنرمندان تجسمی احیا و تقویت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.