آذری جهرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روند توسعه شبکه علمی شتاب گرفته است

وزیر ارتباطات گفت:روند توسعه شبکه علمی شتاب گرفته و در تلاش هستیم تا پایان سال تعداد دانشگاه‌های متصل بهم را به ۴۰۰ مورد برسانیم.

روند توسعه شبکه علمی شتاب گرفته استمحمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند پیشرفت اپراتور شبکه علمی کشور و برخی انتقاد‌ها در خصوص روند توسعه آن گفت: شبکه علمی در کوتاه مدت با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده است، روند رو به رشدی را طی می‌کند و تاکنون به ۴۰ مرکز دانشگاهی متصل شده است.

وی با اشاره به اینکه روند توسعه علمی کشور در حال پیشرفت است، اظهار کرد: تلاش داریم و قرار است تا پایان سال تعداد دانشگاه‌های متصل شده بهم را به میزان ۴۰۰ دانشگاه برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: روند توسعه شبکه علمی شتاب گرفته است.

تعریف شبکه علمی سابقه‌ای بیش از ۲۰ سال دارد و نخستین بار در سال ۷۳ با نام «شبکه دانشگاهی» و با هدف ارتباط مستقل دانشگاه‌ها با یکدیگر از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی مطرح شد. این شبکه درصدد است تا شبکه اینترنت میان دانشگاه‌ها باشد و دسترسی دانشگاه‌ها به منابع علمی و تحقیقاتی را از طریق بستری پرسرعت و امن فراهم و مشکلات دانشجویان را برای دسترسی به اطلاعات مرتفع کند.

اشتراک گذاری دستاورد‌های علمی و پژوهشی، تسهیل در انتقال اطلاعات میان مراکز دانشگاهی و علمی و پژوهشی، استفاده از منابع پایگاه‌های علمی و کتابخانه‌های دیجیتالی، دسترسی به آرشیو و داوری مقالات، استفاده از پخش زنده کلاس‌های درس، استفاده از شبکه اختصاصی مجازی که منابع علمی را به یکدیگر متصل کند، دسترسی به سامانه‌های پایان نامه و اطلاعات عمومی، دسترسی آنلاین به کنفرانس‌های علمی و در نهایت تولید دانش از جمله کاربرد‌های مدنظر در راه اندازی شبکه علمی است که در نهایت می‌تواند نیاز دانشگاه‌ها و دانشجویان و محققان را به داشتن اینترنتی با سرعت و با کیفیت بالا مرتفع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار