اصغری از پرداخت سهم قابل توجهی از مطالبات زنجیره تامین دارو و داروخانه ها تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره تصمیم بر اختصاص نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای دارو با موافقت مقام معظم رهبری، افزود: این گام بزرگی برای پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات معوقه صنعت دارو و داروخانه‌هاست.

4 هزار میلیارد تومان،  مطالبات زنجیره تامین دارو

وی با اشاره به اینکه مطالبات زنجیره تامین دارو بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد : پرداخت این مطالبات به زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی کمک می‌کند و رافع بخش عمده ای از چالش نقدینگی فراروی این صنایع خواهد بود.
 
اصغری با بیان اینکه بیش از 97 درصد داروهای ما تولید داخل است ، افزود : برخی از شرکت های دارویی به رغم تامین و تخصیص ارز ، به دلیل کمبود نقدینگی ناشی از مطالبات معوقه کماکان نمی توانستند مواد اولیه خود را بخرند.

نظارت سازمان غذا و دارو بر سیستم پرداخت مطالبات

وی اضافه کرد: انتظار داریم در آبان ماه، این طلب‌ها کارسازی و پرداخت‌ها، عملیاتی شود تا نقدینگی نهایتا در اختیار تامین کنندگان دارو قرار بگیرد.
 
معاون وزیر بهداشت افزود: این پول صرفاً برای دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی نشان‌دار و هزینه می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم ملزم هستند، صرفاً آن را در این زمینه صرف کنند و سازمان غذا و دارو بر این موضوع نظارت می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار