مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل؛

اردبیل می تواند در زمینه جذب گردشگران و مسافران خارجی پیشتاز باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل با وجود برخورداری از قابلیت‌های منحصر به فرد خدادادی می‌تواند در جذب گردشگران و مسافران داخلی و خارجی پیشتاز شده و زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم منطقه ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جلسه شورای عالی ورزش همگانی استان اردبیل به نقش مهم ورزش در معرفی نقاط گردشگری استان تأکید کرد و افزود: استان اردبیل با وجود برخورداری از قابلیت‌های منحصر به فرد خدادادی می‌تواند در جذب گردشگران و مسافران داخلی و خارجی پیشتاز شده و زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم منطقه ارمغان آورد.

وی اظهار کرد: با هدف توجه به توریسم ورزشی راه‌اندازی کمپ‌ تیم‌های ملی در استان اردبیل که از سالیان گذشته مورد توجه قرار گرفته بود، نیازمند خروج از شعار به مرحله عمل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: به منظور رونق صنایع دستی که به عنوان یکی از هنرهای مغفول مانده در استان نام برده می‌شد، تفاهم‌نامه‌ای با مسؤولان ورزشی استان که بخشی از خدمات مربوط به حوزه جوانان را نیز ساماندهی می‌کنند، به امضا رسید که طی آن آموزش صنایع دستی برای بانوان و آقایان بدون هیچ گونه پیش‌شرطی رایگان خواهد بود.

فلاحی توضیح داد: علاوه بر تربیت نیروهای ماهر و متخصص برای اشتغال از طریق پرداخت به هنر صنایع دستی، با مشارکت دستگاه‌های مرتبط اعطای تسهیلات و در نظر گرفتن مکان‌های مناسب برای فروش محصولات تولیدی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: طبق سیاست‌های تعریف شده استانی و کشوری، محور اصلی توسعه اردبیل صنعت گردشگری بوده و با تعامل بیشتر با مسؤولان ورزشی، از بستر بسیار مناسب ورزش که از طرفداران بسیار زیادی در بین اقشار مختلف مردم برخوردار است، به منظور معرفی قابلیت‌های گردشگری و فرهنگی استان سود خواهیم جست.

انتهای پیام/ح

راه‌اندازی کمپ‌ تیم‌های ملی در استان اردبیل

برچسب ها: کمپ ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.