رییس کانون کارشناسان دادگستری گفت: اسپانسر معروف فوتبالی با استفاده از نظرات ناصحیح کارشناسان دادگستری، اقدام به گرفتن وام‌های میلیاردی می‌کرد.

در پرونده تخلف مفسدان بزرگ اقتصادی ایران، پای کارشناسان دادگستری نیز در میان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد حسین دادخواه رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس با اشاره به اسپانسر فوتبالی که یکی از مفسدان بزرگ اقتصادی بوده است، گفت: فرد خاطی با گرفتن وام های میلیاردی، املاکی را با قیمت غیر واقعی در اختیار بانک های خصوصی قرار می داد و کارشناسی با رشته غیر مرتبط ، دو‌ ملک را با قیمت ۴۰۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد که قیمت واقعی در کارشناسی مجدد ۴۰ میلیارد تومان بود.

وی اضافه کرد : از دیگر تخلفات کارشناسان می توان به ارزیابی ملکی با مبلغ ۲۴۰ میلیارد  تومان اشاره کرد که در قیمت گذاری مجدد ، قیمت واقعی ۱۴ میلیارد تومان بوده است و املاک دیگری را به قیمت ۱۸۷ میلیارد تومان تعیین کرده بودند که پس از کارشناسی مجدد ، قیمت واقعی ۱۰ میلیارد بود.

 رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس گفت: یک هزار و ۵۰۰ کارشناس در ۵۴ رشته مشغول بکار در کانون کارشناسان رسمی استان فارس هستند که برای این کارشناسان دوره های آموزش کوتاه مدت یک روزه و بلند مدت پیش بینی می شود .

وی افزود: راه اندازی سیستم ارجاع به صورت مکانیزه که اطاله دادرسی به کارشناسان در کمترین زمان صورت می پذیرد و گزارش کارشناسی به مراجع قضایی نیز تسریع شده است ، چاپ کتاب و برنامه اپلیکشن کارشناسان که بر روی رایانه‌ و گوشی انجام شده و چاپ فصلنامه ویژه کارشناسان ، توجه به آموزش های کوتاه مدت به صورت نیم روزه و آموزش های بلند مدت برای افزایش صلاحیت الزامی است .

دادخواه بیان کرد : در بحث پیشگیری از تخلفات کارشناسی، هیات مدیره رصد ویژه ای بر این موضوع داشته که باعث شده، تخلفات کارشناسان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ، به یک پنجم کاهش یابد و مهمترین کار صورت گرفته ارسال بخشنامه به بانک ها و مراجع قضایی و ارجاع نشدن مستقیم کار به کارشناسان بوده که اگر این مساله انجام نشود عدالت در بحث ارجاع کار کارشناسی رعایت نشود.

دادخواه ادامه داد: از مقامات قضایی درخواست دارم که از کار موسساتی که کارشان با کانون مغایر است و منجر به تخلفات پیش آمده می شود جلوگیری شود.

انتهای پیام/ن

پرونده تخلف مفسدان بزرگ اقتصادی ایران

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.