فرماندار جاسک مطرح کرد؛

جاسک موقعیتی استراتژیک درجنوب شرقی کشور/رقابت با بازارهای جهانی به صورت سنتی، نتیجه اش عقب ماندگی است

فرماندار جاسک با اشاره به اینکه موقعیت جاسک یک موقعیت استراتژیک درجنوب شرقی کشور است، گفت: شهرستان جاسک با قرار گرفتن در کنار دیگر مناطق اقتصادی کشور آینده ای درخشان دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندار جاسک گفت: شهرستان جاسک در طرح توسعه سواحل مکران و با قرار گرفتن در کنار دیگر مناطق اقتصادی کشور آینده ای درخشان دارد که با داشتن اسکله و اداره بندر می توان نقش بسزایی در صادرات و واردات کالا داشته باشد.

رادمهر بابیان اینکه بندر جاسک به یک بندر ممتاز در کشور تبدیل می شود بیان داشت: شهرستان جاسک دارای موقعیت های مهم تجاری و اقتصادی است و با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان و نگاه ایشان به این منطقه اهمیت این شهرستان را دو چندان کرده است.

فرماندار شهرستان جاسک خطاب به سرمایه گذاران و تجاری که نقش بسزایی در صادرات و واردات کالا در اداره بنادر این شهرستان دارند گفت: شما جهادگران عرصه اقتصادی کشور محسوب می شوید و خدمات شما برای کشور بسیار موثر و حائز اهمیت است.

رادمهر عنوان کرد: شهرستان جاسک در همه حوزه ها ظرفیت های بالقوه و خوبی دارد که می شود از آن در جهت توسعه شهرستان استفاده کرد.

فرماندار جاسک بااشاره به اینکه این شهرستان دسترسی آسان به آبهای آزاد دارد گفت: ما باید برای رقابت با کشورهای همجوار و برای صادرات کالاها با برنامه و بروز باشیم و اگر بخواهیم به صورت سنتی با بازار جهانی رقابت کنیم عقب خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه باصادرات کالا بایدبه بازار داخلی رونق بخشید تصریح کرد: نحوه صادرات کالاها بویژه میوه وتره بار باید بسته بندی و در شان کشور باشد و سعی شود تا محصولاتی را که در خارج بازار خوبی دارند صادر و با ارز آوری از آنها بتوان به بازار داخلی رونق بخشید.

رادمهر در خصوص کالاهای وارداتی نیز بیان داشت: سرمایه گذاران و صادر کنندگان و واردکنندگان باید بدنبال ایجاد کارخانه جات مرتبط، جهت فراوری و بسته بندی کردن کالا ها با برند داخلی و ایجاد اشتغال در شهرستان نیز باشند.

فرماندار جاسک عنوان کرد: طبق آمار گمرک جاسک حدود ۳۰ هزار تن کالا از قبیل تره بار، خشکبار، کنسرو و تن ماهی، سنگ و گچ، شیره خرما و یونجه با ۳۴ درصد رشد در ۶ ماه گذشته صادرات داشته ایم و در مجموع ۴۵ تن کالا در این اسکله تخلیه و بارگیری شده است که با برنامه ریزی و بروز رسانی خدمات می شود آن را بیش از این توسعه داد.

وی با بیان اینکه مدیر اداره بندر شهید رجایی وشرق استان باید توجه ویژه ایی به جاسک داشته باشد افزود: ما در مقابل مردم مسئولیم و باید در جهت توسعه و رشد اقتصادی ورفع مشکلات مردمی برنامه داشت، با راه اندازی خط مسافربری دریایی جاسک و عمان می شود در جهت رونق صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و رونق بازار شهرستان گامی اساسی برداشت.

رادمهر گفت: بیشتر کالاهای وارداتی، بار ملوانی و ادویه جات بوده که می شود با بسته بندی مناسب در شهرستان هم ایجاد اشتغال کرد و هم کالاهای با کیفیت و برند مشخص وارد بازار کرد.

انتهای پیام/ب

نقش شهرستان جاسک در صادرات و واردات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.