معاون وزیر راه:

اپراتوری بندر چابهار دو هفته آینده به هند واگذار می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد واگذاری اپراتوری بندر چابهار به طرف هندی در دو هفته آینده خبر داد.

اپراتوری بندر چابهار دو هفته آینده به هند واگذار می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: موافقتنامه ترانزیتی حمل و نقل دریایی ایران، هند و افغانستان در سال ۹۵ با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند به امضا رسید. این موافقتنامه سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال جاری از سوی هیئت دولت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۹ این موافقتنامه باید شورای هماهنگی اجرای آن تشکیل شود که امروز شاهد برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی موافقتنامه چابهار هستیم و دومین نشست آن طی دو ماه آینده برگزار خواهد شد.

راستاد تأکید کرد:‌ اجرای این موافقتنامه کمک شایانی به بهبود روابط سه کشور کرده و کشتیرانی سه کشور از طریق بندر چابهار انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در این مدت شاهد بودیم که 9 کشتی حامل گندم صادراتی هند و افغانستان از طریق چابهار حمل و زمینه خوبی با توجه به توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار فراهم شد.

وی گفت: شرکت هندی IPGL برای نصب تجهیزات و اپراتوری بندر چابهار سرمایه گذاری کرده است، ضمن اینکه با آغاز به کار این موافقتنامه، این امکان وجود دارد که از ظرفیت سه کشور برای صادرات کالا به کشورهای حوزه آسیای میانه و اقیانوس هند استفاده شود.

راستاد ادامه داد: طی دو هفته آینده شاهد امضای قرارداد رسمی بهره برداری از بندر چابهار از سوی شرکت IPGL هند خواهیم بود.

وی تأکید کرد:  امضای این قرارداد باعث می‌شود تا کالاهای بیشتری از مبدأ هندوستان و از طریق چابهار جذب شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون زیرساخت‌های ما در بندر چابهار فراهم شده و ما همان طور که توانسته‌ایم محموله‌هایی را از مبدأ هندوستان به افغانستان حمل کنیم از همان طریق می‌توانیم از مبدأ افغانستان به هندوستان بارها را جابه‌جا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۴:۵۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
علی برکت الله
آخرین اخبار