رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

تولید هر محصول ایرانی، شلیک به جبهه دشمن/ پیشگیری از ۴۰ درصد سرطان‌ها با سبک زندگی سالم

اصغری گفت: هر محصول ایرانی که تولید می‌شود شلیکی به جبهه دشمن است،‌ نباید بگذاریم خط تولید محصولات غذایی متوقف شود.

هر محصول ایرانی شلیک به جبهه دشمن در دوران تحریم است/ نباید در تحریم‌ها خط تولید محصولات غذایی متوقف شود/ ارزآوری صنعت غذا در شرایط کنونی/ صادرات غذا در شرایط کنونی به اقتصاد کشور کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در همایش روز جهانی غذا که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: در تمام دنیا روزی را به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری کرده‌اند و مراسم‌هایی برگزار می‌شود که هدف اول آن مبارزه با گرسنگی و توجه جهانیان به این موضوع است که عده‌آی از همنوعان ما به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند و دچار آسیب‌های جسمی و روحی و روانی می‌شوند.

اصغری ادامه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که از نعمت‌هایی زیاد و منابع سرشار نفت، گاز، معادن و تنوع جغرافیایی با محصولات کشاورزی مختلف برخورداریم و خوشبختانه در کشورمان کسی جانش را به دلیل گرسنگی از دست نمی‌دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مشکل جوامعی چون ما که از نعمت غذا برخوردار هستند، کیفیت و الگوی مصرف غذاست، متأسفانه در کشور ما روز به روز به آمار افراد چاق افزوده می‌شود و بیماری‌های مرتبط با غذا مانند سکته قلبی، مغزی، فشار خون، دیابت و به طور کلی شمار بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر رو به افزایش است و این بیماری‌ها هزینه‌های سرسام‌آوری به نظام سلامت کشور تحمیل می‌کنند.

اصغری با اشاره به کیفیت بالای خط تولید صنایع غذایی در کشور گفت: خوشبختانه در بازدید از صنایع غذایی دیدیم که صنایع غذایی GMP (کیفیت خط تولید) مشابه با صنایع دارویی دارند و این نوید و افتخاری برای ما محسوب می‌شود که صنعت غذای ما از کیفیت بالایی برخوردار است.

ارزآوری صنعت غذا در شرایط کنونی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارزآوری محصولات غذایی گفت: ایران یکی از صادرکنندگان محصولات غذایی در دنیا به حساب می‌آید و صنعت غذا یکی از صنایعی است که می‌تواند در دوران تحریم ارز وارد کشور کند و ارزآوری داشته باشد و همه اینها نتیجه تلاش مدیران، مسئولان فنی و سرمایه‌گذاران به ویژه در بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: ما در نحوه مصرف و رفتار مردم مشکل داریم و امیدوارم با همکاری آموزش و پرورش تلاش کنیم تا از مصرف غذاهای پرچرب، پر نمک و غذاهای فست فودی اجتناب شود. در عوض مردم بیشتر تمایل داشته باشند تا از غذاهای سالم حاوی میوه و سبزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 40 درصد سرطان‌ها را می‌توان با سبک زندگی سالم پیشگیری کرد و نقش الگوی مصرف درست و مواد غذایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار است، چرا که این بیماری‌ها نخستین علت مرگ و میر ایرانیان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نظارت‌ها در بخش تراریخته و مواد غذایی خام که وارد کشور می‌شوند، همچنین در میزان سموم مواد غذایی نیازمند نظارت و کار دقیق هستیم و سند ایمنی غذا امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های مرتبط هرچه زودتر نهایی شود.

توقف خط تولید محصول؛‌ کمک به جبهه دشمن

اصغری با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم هیچ خط تولید مواد غذایی متوقف شود، گفت: باید در دوران تحریم تلاش کنیم تولید داخل تقویت شود و قفسه‌ها پر از محصولات غذایی ایرانی شود. باید کمک کنیم که هیچ خط تولید محصولات غذایی متوقف و کارگری بیکار نشود.

وی ادامه داد: اگر خط تولید محصولی متوقف یا کارگری بیکار شود، با تحریمی که دشمن به آن امید بسته است، به جبهه دشمن کمک می‌شود که نتیجه آن کمبود موادغذایی و دارو خواهد بود.

همچنین باید تلاش کنیم در این شرایط به مردم فشاری وارد نشود. در دوران تحریم هر محصولی که تولید می‌شود، شلیکی به جبهه دشمن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: علمی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار