دبیر بخش هنر‌های تجسمی جشنواره ایران ساخت:

با زبان هنر مردم را به حمایت از کالای داخلی تشویق می‌کنیم/ جشنواره ایران ساخت کاربردی می‌شود

شجاعی طباطبایی گفت: برای ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی بخش هنر‌های تجسمی در جشنواره ایران ساخت ایجاد شده است.

(پنجشنبه ) فرهنگ سازی مناسب برای خرید کالای ایرانی به کمک ایران ساختسید مسعود شجاعی طباطبایی‌ دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره ایران ساخت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جشنواره ایران ساخت به دنبال محقق کردن منویات‌ مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی در حوزه هنر برگزار می‌شود.

دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره ایران ساخت درباره این بخش از جشنواره بیان کرد: حوزه هنرهای تجسمی از چند بخش کاریکاتور‌، کارتن‌، تصویرسازی‌ و پوسترسازی‌ تشکیل می‌شود و برای حمایت از کالای ایرانی آثاری از سوی هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت آثار دریافتی در میزان کیفیت‌ آنها است، اظهار کرد: تعداد آثار دریافت شده اهمیت چندانی ندارد بلکه کیفیت آثار هنری و تأثیرگذاری‌ آنها میان افراد جامعه برای ما مهم است.

تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی به کمک زبان گیرای هنر

شجاعی طباطبایی با اشاره به اهمیت زبان هنر در میان افراد جامعه گفت: به کمک هنر که گویاترین‌ زبان در دنیا است می‌توانیم کالاهای ایرانی را میان افراد جامعه تبلیغ کنیم و به واسطه کارتن‌، کاریکاتور‌ و یا پوستر‌ مردم را تشویق کنیم تا به سمت خرید انواع کالاهای ساخت ایران بروند.

دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره ایران ساخت با اشاره به بخش کارتن در جشنواره فرهنگی  هنری ایران ساخت گفت: به واسطه شیوایی و طنزی که در کارتن وجود دارد، می‌توان ارتباط سریع و ملموسی‌ را با مردم جامعه برقرار کرد و خرید کالای ایرانی را به آنها آموزش داد.

وی با بیان اینکه پوسترسازی‌ کمی سخت است، اظهار کرد: پوستر باید در عرض چند ثانیه پیام‌رسانی آنی و فوری داشته‌ باشد و به کمک الگوهایی‌ که برای تمام مردم آشنا هستند، پیام صریح خود را به آنها برساند.

محصولات هنری جشنواره ایران ساخت را به کالا  تبدیل می‌کنیم

شجاعی طباطبایی درباره‌ تفاوت این دوره از جشنواره ایران ساخت با دوره‌های قبلی خود دارد گفت: امسال به دنبال کاربردی‌تر شدن جشنواره هستیم.

دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره ایران ساخت ادامه داد: طبق صحبتی‌ که با ارگان‌های مختلف داشته‌ایم، می‌خواهیم محصولات هنری جشنواره ایران ساخت را در قالب کالا  در بیاوریم برای مثال پوسترهای‌ جشنواره روی کالاهایی‌ مانند دستمال کاغذی یا لوازم‌التحریر که استفاده بسیاری در میان افراد دارند به نقش درآید و از طریق همین موضوع فرهنگ مناسبی میان افراد ایجاد شود.

وی با اشاره به مردمی شدن جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: فضای نمایشگاه کمی محدود است و نمی‌توان در یک نمایشگاه کوچک مفهوم بزرگی مانند خرید کالای ایرانی را به مردم القا کرد اما در جشنواره ایران ساخت بخش هنرهای تجسمی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا مردمی شود.

شجاعی طباطبایی با اشاره به فضای هنری و اهمیت آن گفت: امیدوار هستیم تا با زبان هنر و به کمک نهادها و مراکز مردمی بتوانیم به سمت ترغیب‌ مردم برای خرید کالاهای ایرانی پیش رویم و فرهنگ ایران ساخت را در میان مردم جامعه جا بیندازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار