بالگرد اورژانس پس از عملیات بازبینی به جهرم بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بالگرد ۱۱۵ جهرم پس از تعمیرات اساسی قطعات و لوازم مکانیکی و الکترونیکی آن، "اورهال یا باز آماد" شده و در آینده‌ای نزدیک شروع به فعالیت می‌کند.

قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: علت پرواز نکردن بالگرد اورژانس جهرم در ۲ ماه گذشته نیاز به بازبینی و آماده سازی دوباره یا اورهال بود، زیرا هر بالگرد پس از ۳ هزار و ۲۰۰ ساعت پرواز نیاز به اورهال دارد که بر اساس آن تمام قطعات بالگرد برای اطمینان از ایمنی، بازبینی می‌شود.

وی افزود: این برنامه به طور معمول بین ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد.

بمانا ادامه داد: بالگرد اورژانس جهرم ۲ ماه پیش برای بازبینی به سازمان هلیکوپتری کشور اعزام و با پیگیری‌های مسئولان، زمان اورهال آن کوتاه‌تر شد.

وی ضمن تسلیت درگذشت مرحوم کاپیتان حیدری خلبان فقید بالگرد جهرم، با رد شایعات فعالیت نکردن بالگرد ۱۱۵ جهرم به دلیل درگذشت خلبان گفت: هم‌اکنون خلبانی جدید برای این بالگرد معرفی شده است.

کاپیتان بیت‌الله حیدری خلبان بالگرد اورژانس هوایی جهرم ۲۱ مرداد امسال هنگام بازگشت به تهران در فرودگاه شیراز دچار عارضه قلبی شد و به دیار باقی شتافت.

مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس شهرستان جهرم از بهمن سال ۱۳۹۵ به بالگرد اورژانس تجهیز شده است و تاکنون بیش از ۱۲۰ مأموریت امداد و نجات انجام داده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: حمل و نقل ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار