سازمان دیده بان حقوق بشر: تحقیقات عربستان سعودی هیچ اعتباری ندارد

سازمان دیده بان حقوق بشر ضمن درخواست برای انجام تحقیقات بین المللی درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد آل سعود آن را به نفع همه دانسته و تحقیقات عربستان در این زمبنه را مردود دانست.

سازمان دیده بان حقوق بشر: تحقیقات عربستان سعودی هیچ اعتباری نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الجزیره، سازمان دیده بان حقوق بشر انجام تحقیقات بین المللی درباره کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را خواستار شد.

سارا لی واتسون رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر انجام تحقیقات بین المللی مستقل را در خصوص کشته شدن جمال خاشقجی خواستار شد و آن را به نفع همه دانست و تاکید کرد تحقیقاتی که عربستان سعودی انجام می‌دهد از هیچ اعتباری برخوردار نیست.

وی گفت: «اردوغان گفته است می‌خواهد محاکمه عاملان این جنایت در ترکیه انجام شود و از عربستان سعودی می‌خواهد متهمان را به ترکیه تحویل دهد. من تردید دارم که عربستان سعودی به این درخواست توجهی کند و تلاش می‌کند این مسئله را دفن کند. مشخص است که عربستان سعودی در برخورد با این مسئله جدی نیست چرا که دو تن از متهمان از سمت خود برکنار شدند، اما در دو سمت دیگر گمارده شدند. »

سارا لی واتسون گفت: «درخصوص تحقیقات بین المللی، نکته مهم این است که ترکیه اجرای این تحقیقات را از دبیرکل شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد و این مسئله به نفع عربستان سعودی و ترکیه و جامعه بین المللی خواهد بود چرا که اگر این تحقیقات در عربستان سعودی انجام شود اعتباری نخواهد داشت. ما پشت سرهم درحال شنیدن دروغ از عربستان سعودی هستیم و اگر چنین تحقیقاتی در ترکیه انجام شود شاید متهم شود که سیاسی کاری شده است.»

انتهای پیام/

دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۸:۵۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
اگر این اتفاق در سفارت ایران اتفاق میافتاد چی میشد؟ بخاطر حوقوق ب شر ایران را از واردات گندم منع میکردند چه برسه به سلاح غربیها.
حوقوق ب شر ، دید با ن حوووقوق ب شر اونوقت کیلویی چند میشد؟
عجب مجامع بین المللی داریم
آخرین اخبار