فارغی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت فروش جوجه یکروزه 20 درصد کمتر از قیمت تمام شده است/زیان 450 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه

روز/قیمت فروش جوجه یکروزه 20 درصد کمتر از قیمت تمام شده است/زیان 450 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزهیک مقام مسئول گفت: قیمت کنونی فروش هر قطعه جوجه یکروزه 20 درصد کمتر از قیمت تمام شده در بازار است.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن  تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت فروش هر قطعه جوجه یکروزه 20 درصد کمتر از قیمت تمام شده است، اظهار کرد: با وجود آنکه قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه بالای یک هزار و 800 تا یک هزار و 900 تومان است، اما هم اکنون به طور متوسط یک هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

وی متوسط قیمت فروش قیمت جوجه یکروزه از ابتدای سال تا کنون را 1060 تومان اعلام کرد و افزود: براین اساس تولیدکنندگان جوجه یکروزه از ابتدای سال 450 میلیارد تومان متضرر شدند چرا که قیمت فروش 60 درصد کمتر از قیمت تمام شده تولید بود.

فارغی با اشاره به اینکه بخش تولید در رکود کامل به سر می برد، بیان کرد: با ادامه این روند تولیدکنندگان جوجه یکروزه قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود، این درحالی است که مسئولان  وزارت جهاد کشاورزی توجهی به شرایط بازار ندارند.


بیشتر بخوانید: زیان 500 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه/رفع ممنوعیت صادرات جوجه یکروزه ضروری است


دبیر انجمن  تولیدکنندگان جوجه یکروزه ادامه داد: با توجه به اختلالات حمل و نقل نهاده های دامی، مرغداران تمایلی به جوجه ریزی واحد های خود ندارند که این امر بر زیان انباشت تولیدکنندگان تاثیر گذار است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیش بینی خاصی راجع به تولید نمی توان داشت، تصریح کرد: با توجه به آنکه مرغداران در تامین نهاده ها با مشکلات متعددی روبرو هستند و به سبب گرسنگی مرغ ها از یکدیگر دان قرض میکنند، از این رو نمی توان آینده روشنی برای تولید جوجه یکروزه متصور بود.

انتهای پیام/

تولیدکنندگان جوجه یکروزه با زیان چشمگیری روبرو هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار