قدیمی نژاد در گفت گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چرخه نساجی داخلی بالای ۲۰ درصد رشد داشته است/رشد صنایع ملی در نیمه اول سال

یک مقام مسئول گفت: چرخه نساجی داخلی بالای ۲۰ درصد رشد داشته و با دولت رایزنی‌هایی درخصوص تامین مواد اولیه صورت گرفته است.

امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره شرایط بازار بنکداران و طاقه فروشان پارچه اظهار کرد:بعلت افزایش 40 تا 50 درصدی قیمت ها میزان خرید وفروش در این صنف اُفت کرده است.

به گفته وی، امید می رود که صنعت نساجی بتواند فعالیت خود را  احیا کند.

قدیمی نژاد گفت:در حالی  صنایع داخلی ما در ابتدای شش ماهه ابتدای سال،  رشد داشته است که تولیدات بین المللی در این زمینه از قافله عقب مانده اند.


بیشتر بخوانید: چالش واردات چندین تن پارچه از هند/ 70 درصد سود فروش پوشاک کشور به جیب خارجی‌ها می‌رود 


رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه، با اشاره به اینکه چرخه نساجی داخلی بالای ۲۰ درصد رشد داشته است گفت: تلاش شده که با دولت رایزنی‌هایی درخصوص تامین مواد اولیه صورت گیرد.

قدیمی نژاد، با اشاره به اینکه تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیری بر چرخه نساجی داخلی داشته باشد اذعان کرد: اگر این چرخه بتواند کار خود را ادامه دهد، می‌توان آن را احیا کرد و تحریم‌ها تاثیری بر این صنایع ندارند.

به گفته وی، ۲۰ تا ۳۰ درصد اُفت خرید در این صنایع دیده می‌شود چرا که تولید‌ات، توان کمتری برای خرید دارند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقچه فروشان پارچه، با اشاره به اینکه رکود موجب شده که قدرت خرید مردم کمتر شود گفت: هر افزایش خریدی می‌تواند رکود را از بین ببرد.

قدیمی نژاد با اشاره به اینکه صنایع نساجی داخلی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تعطیل نشده اند افزود: ۵۰ درصد مایحتاج، از طریق واردات  صورت می گرفت اما اکنون با توقف این موضوع ،صنایع داخلی توانایی جوابگویی به نیازهای دخلی را  خواهد داشت.

انتهای پیام/

تحریم ها تاثیری بر صنایع نساجی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار