زمان صدور نظر نهایی کمیته مجوز حرفه‌ای نسبت به مدارک باشگاه‌های ایرانی مشخص شد

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ، زمان صدور نظر نهایی این کمیته نسبت به مدارک باشگاه‌های ایرانی را مشخص کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه‌های فوتبال ایران برای کسب مجوز صدور حرفه‌ای حضور در لیگ برتر و همچنین ۴ تیم ایرانی حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا(پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و سایپا) برای دریافت مجوز حضور در مرحله گروهی و پلی آف این رقابت ها، فرصت داشتند تا ۱۷ شهریور مدارک و مستندات شان را به کمیته مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ ارسال کنند تا سهیل مهدی، رئیس و کارشناسان این کمیته پس از بررسی ها، اسامی باشگاه‌های واجد کسب مجوز صدور حرفه‌ای را مشخص و برای تایید نهایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ارسال کنند.

پس از حدود ۴۵ روز برای پیگیری موضوع، با سهیل مهدی، رئیس این کمیته گفتگو کردیم که او اظهار داشت: اکنون نمی‌توانیم اسامی باشگاه‌هایی را که مجوز حرفه‌ای را کسب کردند، اعلام کنیم و فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) این کار را انجام خواهند داد. مدارک تمام باشگاه ها همزمان با اینکه در اختیار ما قرار گرقت به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ارسال شد. اکنون هم راهی برای بازگشت این مدارک وجود ندارد. تا ۱۰ - ۱۲ روز دیگر نظر نهایی خود نسبت به مدارک باشگاه ها را اعلام کرده و آن را برای تایید به AFC ارسال می‌کنیم تا تصمیم نهایی را اتخاد کند چراکه کنفدراسیون فوتبال آسیا حق وتوی نظر کمیته مجوز حرفه ای ساطمان لیگ را دارد.

او درباره اینکه شنیده می شود باشگاه استقلال نسبت به شکایت برخی از طلبکاران داخلی اش به AFC نگران است، اظهار کرد: ما تاکنون به کسی چیزی نگفته ایم اما اگر باشگاه ها نگران هستند خودشان نسبت به وضعیت خبر دارند. در حال حاضر بررسی و تقسیم بندی مدارک در ایران تمام نشده است اما هر زمانی این کار را انجام بدهیم AFC هم باید نظر نهایی اش را اعلام کند.

گفتنی است، در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، اگر سهمیه ۲+۲ به فوتبال ایران تعلق بگیرد، استقلال و پرسپولیس تهران به طور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حاضر هستند و سایپا و ذوب آهن باید در پلی آف به مصاف حریفان بروند.


بیشتر بخوانید:تبریک کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس ایران

حقیقت: نگران آسیب دیدگی کتف کامیابی‌نیا نباشید

تاج: ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد


انتهای پیام/

اظهارات رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال درباره زمان ارسال مدارک باشگاه ها به AFC 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار