رئیس مرکز آمار ایران در رشت خبر داد؛

تورم ۱۳.۴ درصدی کشور در مهرماه/ اقتصاد مقاومتی نسخه راه‌حل توسعه اقتصاد کشور است

تورم 13.4 درصدی کشور در مهرماهرئیس مرکز آمار ایران گفت: آمار تورم کشور در مهرماه ۱۳.۴ درصد و تورم نقطه‌به‌نقطه کشور نیز ۳۲.۴ درصد بود که این آمار با توجه به جمع‌آوری گرانی‌های اخیر بازار این میزان تورم اعلام شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  علی پارسا  رئیس مرکز آمار ایران  امشب در نشست خبری با بیان اینکه تحلیل روند شکل‌گیری نظام آماری در دنیا اهمیت فراوان دارد گفت: مرکز ملی آمار در دنیا بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد و مرجعیت آمارهای رسمی کشورها را بر عهده گرفت.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۰ نظام آمار سطحی جایگزین نظام آمار سنتی شده است، تصریح کرد: هر تغییری در جامعه با مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی در ابتدای امر روبه‌رو است که در تغییرات بنیادی این مسئله شدیدتر است و در فرآیند مدرن‌سازی نظام آماری در دنیا از سال ٢٠١٠ به بعد تغییرات عمده‌ای در راستای ثبتی مبنا شدن داده‌های آماری صورت گرفت.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به طرح نظام آماری سطحی مبنا افزود: این اتفاق از سال ۲۰۰۰ در دنیا اتفاق افتاد و در این نوع آمارگیری اطلاعات برحسب زندگی افراد است و کشور ما نیز از همان سال این تغییر نگرش را به وجود آورده است.

پارسا با اشاره به اینکه مدیریت باید در کنار یک برنامه‌ریزی موفق باشد، تصریح کرد: اکنون دنیا تحت تأثیر انفجار داده‌ها و اطلاعات آماری است و باید آمارها کیفیت لازم را داشته و قابل‌اعتماد برای عموم مردم و مسئولان باشد و اگر نظام آماری کشور بخواهد از قافله پیشرفت و توسعه آمارها از سایر کشورهای پیشرو در دنیا عقب نماند ناچار است هر چه زودتر تولید داده‌های آماری باکیفیت را مبتنی بر داده‌های ثبتی در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه مدیری که برای آمار هزینه نمی‌کند هیچ پیشرفتی نخواهد داشت، گفت: مرکز آمار ایران 55 درصد آمار برنامه ریزان ملی را تولید می‌کند اما آمار ما در برخی از موارد جامع نبوده و بعضی از برنامه‌ریزی‌ها نیز به همین دلیل دقیق نیست.

پارسا با بیان اینکه آمار تورم کشور را در اولین ساعات از اولین روز هر ماه اعلام می‌کنیم تصریح کرد: آمار بیکاری کشور نیز هر ماه اعلام می‌شود اما ما در رابطه با برخی از آسیب‌های اجتماعی کشور آماری نداریم که باید این کمبود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمارهای تورم کشور بسیار دقیق است بیان کرد: آمار تورم کشور در مهر ماه امسال ۱۳.۴ درصد بود و تورم نقطه‌به‌نقطه کشور نیز ۳۲.۴ درصد که اکنون بر روی سایت مرکز آمار قرار دارد و با توجه به جمع‌آوری گرانی‌های اخیر بازار این میزان تورم اعلام شده است.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه در دنیا آمار تورم بر اساس ۱۲ ماه اعلام می‌شود گفت: برای مشاهده آمار و ارقام مرکز آمار طبق آمار جهانی باید آمار ماهانه کشور را با آمار سالانه مقایسه کنند اما متأسفانه برخی از مسئولان ما از میزان تورم کشور اطلاع ندارند.

پارسا با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه راه‌حل توسعه اقتصاد کشور است بیان کرد: برای ارزیابی اقتصادی مقاومتی ۱۴۲ شاخص طراحی‌شده و ترکیب این ۱۴۲ شاخص برای این است که متوجه رشد شاخص‌ها شویم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ اقتصاد مقاومتی ما افزایش پیدا کرد افزود: اقتصاد دانش‌بنیان نیز از پنج ستون اقتصاد مقاومتی است و رشد دانشمندان ما افزایش اقتصاد مقاومتی را رقم‌زده است، بنابراین باید با بررسی ۹ شاخص مهم در اقتصاد دانش‌بنیان، روند رو به افزایش خود را که از سال 84 در کشور آغاز کرده‌ایم ادامه دهیم.

انتهای پیام/س

 تورم نقطه به نقطه 32.4 درصدشد

برچسب ها: تورم ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
تورم بیش 400درصد است ؟؟؟؟؟
-
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
تورم زیر یک درصد هست گرونی دروغه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
اجناس تا چهارصد درصد هم گران شده ،شما اعلام میکنید ۱۳درصد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
میشه نقطه به نقطه 34 باشه که همون هم درسث نیست بعد تورم کلی 13 .......
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۰۱:۰۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
تورم ۱۰۰درصده
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۰:۴۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
بیشتر اجناس به سه برابر قیمت فروخته می شه به ارز هم ربطی
نداره !!!!!!!! آمار شما چه جوری نشون میده ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
تورم بالای ۵۰ دصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
هر شاهد گرونی هستیم چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۲۳:۲۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
آخه تورم چقدر پایینه حتی میشه گفت تک رقمی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
خداریشه تورم را ازبین برده