اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

حضور مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مرزهای خروجی کشور به اوج خود رسیده است. طبق آمار‌ها از اول ماه صفر تاکنون بیش یک میلیون نفر از این مرزها تردد کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زیارت سیدالشهدا(ع) در ایام خاص به پیاده‌روی اربعین همواره مورد تأکید قرار داشته است، به طوری که امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: «کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‌فرماید و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا مى‏‌برد».

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

در سال‌های اخیر اشتیاق دلدادگان حسینی در مرزهای کشور همچون رود خروشان می‌شود و هیچ چیز جلوی دلدادگی زائران نمی‌گیرد که حکایت دلدادگی و عاشقی است که با گذشت ۱۴۰۰سال از آن هنوز عاشقان به دنبال راه حسین می‌روند، باید در مسیر باشی تا خوب احساس کنی که عاشقان حسینی چطور سختی این مسیر را به جان می‌خرند تا راهی کربلا شوند.

 این حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی پرشورتر از گذشته در حال برگزاریست و عاشقان اباعبدالله(ع) از گوشه و کنار کشورمان نیز با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی می‌کنند و عاشقانه در این راه گام برمی‌دارند.

برخی از زائران اربعین حسینی به صورت هوایی و برخی دیگر به صورت زمینی خود را به نجف می‌رسانند تا پس از عرض ارادت به علی‌بن ابی طالب(ع) به زیارت امام حسین(ع) و شهدای کربلا مشرف شوند.

این حرکت عظیم چند سالی است که رونق خاصی گرفته به‌گونه‌ای که همزمان با اربعین حسینی، کربلای معلی شاهد جمعیت بیش از ۲۰ میلیونی مسلمان است. در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی نیز در مرز‌های سه‌گانه به‌مقصد عراق از سوی ایران، به‌منظور رفاه زائران موکب‌های خدمات‌رسانی از سوی نهاد‌های مردمی و ... برپا می‌شود تا جایی که در چند سال اخیر معضل اسکان نیز به‌همت خیران و موکب‌های مردمی و ... برطرف شده است.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

براساس این گزارش در چند سال اخیر زائران خارجی در کشور‌های همسایه ایران از جمله زائران پاکستانی، افغانستانی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ... نیز ایران را به‌عنوان گذرگاه عزیمت به‌سمت کربلای معلی انتخاب کردند که در این راستا نیز موکب‌های خدمات‌رسانی در سایر نقاط مرزی ایران از جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، آستارا واقع در استان گیلان و ... برپا شده و به ارائه خدماتی از جمله اسکان، تغذیه و ... زائران می‌پردازند.

با توجه به اینکه زائران ایرانی بیشتر در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی مسیر "نجف تا کربلا" را انتخاب می‌کنند، موکب‌های ایرانی در این مسافت حدود ۸۰ کیلومتری نیز حضور دارند. 

گفتنی است؛ نیرو‌های امدادی مرکز اورژانس ۱۱۵ مراکز خوزستان و ایلام و سیستان و بلوچستان از ابتدای همایش اربعین حسینی با نیروهای خود به صورت شبانه روزی و شیفت در گردش در مرزهای شلمچه چذابه و مهران و میرجاوه مستقر شده اند و در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند و تا ۵ روز پس از پایان این همایش در این پایانه مرزی مستقر خواهند بود.

در مسیر خادمان عاشقانه در حال خدمت به زائران هستند. از حافظان نظم و امنیت گرفته تا مواکب داران که شبانه روز در حال خدمت به زائران هستند، در مسیر پایانه خدمت گذاری به زائران قابل وصف نیست.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

روزگذشته گذر از مرز عراق به کندی بود به طوری که بیش از ۴۰۰ اتوبوس کاپوتاژ ماشین خود را انجام داده بودند در مرز مهران گرفتار شده بودند.

متاسفانه زائران بدون امکانات به خاطر کندی در پذیرش اتوبوس‌ها در کشور عراق معطل شده بودند و همین عامل باعث نارضایتی بسیاری از زائران شده بود هر چند مسئولان کشوری و قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام از رایزنی با کشور عراق برای حل مشکلات خبر دادند، ولی متاسفانه تا ساعت ۲۲ پنجشبنه ازدحام و ترافیک اتوبوس‌های که کاپوتاژ شده بودند به بیش از ۴تا ۵کیلومتر می‌رسید لذا می‌طلبد که مسئولان با رایزنی فشرده مشکل را مرتفع کنند تا زائران به راحتی راهی کربلا شوند.

در ادامه تازه‌ترین اخبار از این رویداد تاریخی را مشاهده می‌کنید:

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در گفتگوی ویژه خبری گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه «سماح» ثبت نام و روادید دریافت کرده‌اند که تا این لحظه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفرشان از مرزهای چزابه و مهران ترک وطن کرده اند و ۲ درصد هم از مرزهای هوایی به سمت عراق خروج داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در حین بازدید از مرز مهران گفت: طبق گفته مسئولان بانک مرکزی برای حل مشکل اختصاص ارز به زوار اربعین ارز به صورت تجمیعی برای جلوگیری از صف‌های طولانی پرداخت شود.

عباس صالحی افزود: باجه‌ها و نیرو‌های بانکی نیز در مناطق مرزی و شهر‌های عراق در حال افزایش است و به طور قطع این مشکل حل می‌شود.

وی بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه مستندنگاری، ارائه محصولات فرهنگی و تسهیل در تردد زائران از طریق سازمان حج و زیارت اقدامات مهمی را انجام داده است.

صالحی تاکید کرد: در این ایام خیل عظیمی از هنرمندان در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می‌کنند و هر کدام در رشته تخصصی خود زوایای مختلفی را از این رویداد بزرگ ثبت و ضبط می‌کنند، عکاسان، طراحان، نویسندگان و سفرنامه نویسان و فیلمسازان هر کدام برای انتقال رویداد اربعین به خیل راهپیمایان اربعین می‌پیوندند.

وزیر ارشاد افزود: عقیده و باور به مفاهیم عاشورا و اربعین باعث می‌شود تا برنامه ریزی‌های دشمن به جایی نرسد، حتی اگر از نظر اقتصادی و مالی تحریم شویم، آنچنان که تحریم آب در واقعه عاشورا اثری در باور‌های شهدای کربلا نداشت.

وی اظهار داشت: در کمیته فرهنگی ستاد اربعین هم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌ها و سوگواره‌های مختلف، در قالب کتاب و سینمای سیار خدماتی به زائران ارائه می‌شود تا زوار در فرصت فراغت کوتاهی که دارند از فیلم‌های متناسب با این ایام بهره‌مند شوند.

۴۵۰۰۰ نفر از اتباع خارجی از مرز‌های شلمچه و چذابه وارد عراق شدند

حمید سیلاوی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان در خصوص آمار ورود اتباع از مرز‌های کشور اظهار کرد: ورود اتباع خارجی ترانزیت به کشور از مرز‌های ۵پنج‌گانه کشور تا صبح امروز تعداد ۷۲ هزار و ۵۱۷ نفر گزارش‌شده است که از این تعداد ۴۵ هزار و ۳۱ نفر از طریق مرز‌های شلمچه و سپس چذابه وارد کشور عراق شدند. مرز شلمچه تنها مرز برای خروج اتباع خارجی است، اما بنا بر ضرورت ۲ هزار نفر از اتباع خارجی از طریق مرز چذابه عازم عتبات شدند.

وی تصریح کرد: به‌منظور برنامه‌ریزی و خروج به‌موقع زائرین، اتباع خارجی که قصد شرکت در مراسم عظیم اربعین حسینی را دارند با همکاری استان‌های مرزی خروج آن‌ها ازمرزشلمچه به‌صورت شبانه‌روزی صورت می‌گیرد.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان خوزستان بیان کرد: ورود اتباع خارجی به کشور و خروج به سمت عراق همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در روز‌های باقی‌مانده تا اربعین نیز شدت بیشتری به خود بگیرد.

سیلاوی با بیان اینکه تعداد ثبت نامی اتباع غیرایرانی مقیم در کشور جهت شرکت در مراسم اربعین بالغ‌بر ۹۰ هزار نفر است، عنوان کرد: اتباع غیرایرانی مقیم کشورمان نیز با توجه به پایان مراحل صدور گذرنامه و روادید از فردا به سمت عراق خارج می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه اتباع غیر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حتماً روادید دو سفر به ایران و عراق را دریافت و سپس وارد مرز شلمچه شوند، گفت: اتباع از ورود به مرز و خروج به سمت عراق بدون اخذ روادید جداً خودداری کنند.

تردد ۱۳۶ هزار زائر امام حسین (ع) از مرز چذابه

 احسان نونژاد، مدیر پایانه مرزی چذابه  با اشاره به اینکه  تا آخر وقت روز چهارشنبه ۱۳۶ هزار و ۳۹۳ نفر از مرز چذابه راهی کشور عراق شدند. گفت: پیش بینی می شود روزهای پنجشنبه و جمعه ، بیشترین زائر اربعین حسینی از این نقطه مرزی سفر خود را به شهرهای مقدس عراق به خصوص نجف اشرف و کربلای معلی آغاز کنند

وی افزود:امروز پنجشنبه ورود زائران اربعین به گذرگاه مرزی چذابه بیشتر شده است که همه گیت های خروجی این پایانه با هدف کاهش معطلی زائران فعال شده است.

نونژاد عنوان کرد: اندکی بیشتر از 33 هزار زائر از چذابه راهی کربلا شدند که در 2 هفته اخیر یک رکود محسوب می شود.

آخرین وضعیت ثبت نام زائران اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا پایان روز هفدهم صفر یعنی روز جمعه از زائران ثبت نام می‌کنیم، اگر هم مواردی باشد باز این کار را خواهیم کرد و ویزا‌ها هم تا روز ۱۸صفر صادر می‌شود.

حمیدحمدی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار ویزا صادر شده، عدد ویزا‌های صادر شده تا رسیدن به ثبت نام‌ها چیزی باقی نمانده است.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

وی گفت: حدود پنج درصد از زائران از طریق هوایی به کشور عراق سفر می‌کنند و مابقی زمینی که بخش عظیمی از مرز مهران بوده است.

رئیس سازمان حج وزیارت گفت: امسال اقدامات خوبی صورت گرفته شده و تردد‌ها روان است.

وی افزود: دو هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی فعال و۲۳دفتر کنسولگری عراق فعال بود و هماهنگی سال جاری بسیار قابل قبول است.

وی در خصوص ویزای جعلی هم گفت: متاسفانه عده‌ای سودجویانه وفرصت طلبانه از این وضعیت سوء استفاده کردند، ولی خوشبختانه نیروی انتظامی در چند مرحله افراد که جعل ویزا می‌کردند را دستگیر کردند و بسشتر در استان‌های مشهد، تهران و خوزستان بوده است.

برقراری امنیت بین راهی برای زائران اربعین

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: برنامه ریزی انجام و مواکب درون شهری و بین راهی را همکاری سپاه و بسیج توأمان با گشت‌های انتظامی تأمین امنیت می‌شوند.

سردار عباس زاده، فرمانده انتظامی خوزستان بیان داشت: حدود ۸۰۰ موکب در دو مرز را به طور کلی در اختیار نیروی انتظامی قرار داده و با اعلام نیاز به فرماندهی ناجا ۶ گردان نیرو از استان‌های دیگر در اختیار خوزستان قرار دادند و از ابتدای ماه صفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در شلمچه و فرمانده قرارگاه پلیس راه استان نیز در چذابه مستقر شدند.

وی افزود: ۴ گردان یگان ویژه و ۲ گردان تکاوری به استان اعزام که ۳ گردان آن‌ها در چذابه و مابقی در شلمچه مستقر شدند.

سردار عباس زاده عنوان کرد: در زمینه تردد زائران نیز همه همکاران فعال و مرز‌ها تحت کنترل عملیاتی هستند؛ همچنین امنیت عمومی برقرار است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ۴۰۷ هزار زائر تا روز گذشتهاز مرز‌های خوزستان گذر کرده بودند که این تعداد تا کنون به ۴۶۰ هزار نفر رسیده و پیش بینی می‌شود تا فردا به بیش از ۵۰۰ هزار نفر برسند.

وی در خصوص ویزا‌های جعلی هم تاکید کرد: برخی زائران به صورت خانوادگی و انفرادی از استان‌های دیگر مراجعه و ویزا و روادید خود را از مراکز معتبر دریافت نکرده و انتظار دارند که نیروی انتظامی به خاطر زیارت آن‌ها را قبول کند، ولی این امکان وجود ندارد و حتی جمهوری عراق نیز برخورد‌های شدیدی خواهند داشت.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان داشت: تعدادی شرکت مورد تأیید عراقی هستند و شاید از نگاه زائران مراجعه کننده برخی ویزا‌ها به هیچ وجه جعلی و تقلبی نباشند و این دوگانگی موجود از طریق مسئولان ملی در دست بررسی و حل است.

مراجعه بیش از ۲ هزار زائر به پایگاه‌های امدادی اورژانس مستقر در مرز چذابه

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مراجعه بیش از ۲ هزار زائر به پایگاه‌های امدادی اورژانس مستقر در مرز چذابه از زمان آغاز همایش پیاده روی اربعین تاکنون خبر داد.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

شهیار میرخشتی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان در گفتگو با خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: از آغاز همایش اربعین حسینی تاکنون ۲ هزار و ۸۱۴ زائر به پایگاه‌های مستقر در مرز چذابه مراجعه کرده اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۷۴۱ نفر در محل درمان شدند و ۷۳ مورد به بیمارستان انتقال یافتند.

میرخشتی درخصوص تعداد زائرانی که طی ۲۴ ساعت گذشته به پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در مرز مراجعه کردند اذعان داشت: یکهزار و ۴۰۳ نفر زائر به این پایگاه‌ها مراجعه کردند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان در ادامه افزود: از تعداد مذکور یکهزار و ۳۸۴ نفر در محل درمان و ۱۹ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

گفتنی است؛ نیرو‌های امدادی مرکز اورژانس ۱۱۵ مرکز خوزستان از ابتدای همایش اربعین حسینی با ۳۰۰ نیرو به صورت شبانه روزی و شیفت در گردش در مرز چذابه مستقر شده اند و در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند و تا ۵ روز پس از پایان این همایش در این پایانه مرزی مستقر خواهند بود.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در بازدید از موکب شهدای ناجا مرز "میرجاوه" گفت: اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است.

سردار رمضان شعبانی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با حضور مرز "میرجاوه" ضمن بازدید از نحوه خدمات رسانی کارکنان انتظامی استان به زائران پاکستانی در موکب شهدا ناجا گفت: با مشاهده جلوه‌های زیبا از نحوه خدمت کارکنان انتظامی استان و دیگر نهاد‌های خدمات رسان می‌توان گفت که عشق به خدمت به زائران امام حسین (ع) وصف ناشدنی است.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

وی اربعین را فرصت معنوی و بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) دانست و تصریح کرد: بحمدالله زائران پاکستانی از نحوه برخورد خوب کارکنان ناجا از لحظه ورود به مرز و در مسیر تردد در این استان رضایت کامل دارند، لذا ضمن قدردانی و تشکر از شما می‌خواهم این اخلاص و صفا را همچنان حفظ کنید.

تعامل گردشگری مذهبی بین دوکشور ایران وعراق وجود دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز اظهار داشت: مسیر ایلام به مهران تردد روان است و در بحث زیرساخت‌ها اقدامات بسیار خوبی شده است.

علی اصغر مونسان اظهار داشت: تمهیداتی که داخل مرز مهران اندیشیده شده زائران با کمال آرامش در حال عبور از مرز هستند.

وی افزود: این حرکت یک حرکت معنوی است و اگر مشکل هم وجود داشته باشند مردم می‌پذیرند، اما با تاکیدی که دولت و شخص زئیس جمهور داشتند همه دستگاه‌های اجرایی بسیج شدند تمام امکانات را برای رفاه حل زائران مهیا شده است.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

مونسان افزود: گردشگری زیارتی یک بخش بسیار مهم از گردشگری کشور ما را تشکیل می‌دهد و با کشور عراق هم مراودات فرهنگی وگردشگری هرساله در حال افزایش است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: ما علاوه بر گردشگری زیارتی که با کشور عراق داریم بخشی از گردشگری سلامت و درمان در کشورمان را عراقی‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعامل گردشگری مذهبی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد و اوج آن راهپیمایی اربعین است.

مونسان گفت: گردشگری مذهبی یک بخش بسیار مهم در کشور ما است و این بخش در حال رونق است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تدوین برنامه گردشگری هم گفت: این مهم از اسناد بالا دستی کشور است و باید به افق ۲۰ میلیون گردشگر برسیم.

وی گفت: در شش ماه سال جاری رشد قابل ملاحضه گردشگر داشتیم به رغم همه تهدیدات آمریکا ایجاد کردند ما رشد ۵۱ درصدی گردشگر داشتیم که این رشد در چند سال گذشته بی سابقه است.

تردد در مرز مهران از مرز یک ملیون نفر گذشت

کامران بختیاری مدیر پایانه مرزی مهران با اشاره به روند تردد زوار اربعین در مرز مهران گفت: از اول ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران تردد کرده اند.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ گیت فعال در پایانه مرزی فعال است و در کمترین زمان ممکن زائران خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دیروز اوج تراکم جمعیت در مرز مهران بود، گفت: روز گذشته بیش از ۱۵۰ هزار زائر از مرز تردد کردند که در نوع خود بی نظیر است.

افزایش ۴۵ درصدی ورود زائران پاکستانی به کشور ازطریق پایانه مرزی میرجاوه

تعداد زائران حسینی از پاکستان که از ۱۵ شهریور تا دوم آبان ماه سال جاری وارد مرز میرجاوه شده اند، نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش یافته است.

خانقایی رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت ۶۰ هزار و ۳۹۲ نفر زائر از طریق پایانه مرزی میرجاوه، وارد کشور شده اند که با ۶۴۲ دستگاه اتوبوس پاکستانی و ۷۳۱ دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مرز‌های غربی کشور روانه شدند.

خانقایی افزود خدماتی از جمله احداث سالن تشریفات مسافربری با هشت گیت جدید و خدمات رفاهی در پایانه مرزی میرجاوه، امکان تردد سریع زائران را از پاکستان به داخل مرز فراهم کرده است.

وی افزود با هدف ارائه خدمات بیشتر به مسافران و زائران در پایانه مرزی میرجاوه، توسعه سالن مسافربری این پایانه تا ۳۳۰۰ مترمربع در حال اجراست که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیش از ۴۷ هزار زائر پاکستانی اربعین وارد سیستان و بلوچستان شدند

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: طبق آخرین آمار از ۱۵ شهریور ماه تاکنون بیش از ۴۷ هزار زائر حسینی از کشور پاکستان و از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند.

رضا بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت : طبق آخرین آمار‌ها از تاریخ ۱۵ شهریور ماه تاکنون بیش از ۴۷ هزار زائر حسینی از کشور پاکستان و از طریق مرز میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شدند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با کمک مردم و مسئولان شرایط برای پذیرایی و اسکان این زائران فراهم شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۷۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز میرجاوه برای اعزام به کربلا وارد کشور شوند.

اربعین، بهشت خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا (ع) است/ تردد زوار اربعین حسینی از مرز میلیون نفر گذشت

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کار خدمت رسانی به این زوار عزیز همچنان با قوت ادامه دارد، گفت: تمام خدمات و برنامه ریزی‌های این ستاد با کمک مردم ولایت مدار استان و همینطور به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان در ۵ بخش حمل و نقل، بهداشت و درمان، اطعام، اسکان و فرهنگی به این زائران عزیر خدمت رسانی می‌کند، ادامه داد: با توجه به حجم بالای ورودی زائران پاکستانی به استان همچنان نیازمند یاری مردم هستیم.

بختیاری تصریج کرد: مردم عزیز می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به صورت حضوری در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان و کمک‌های نقدی خود را نیز از طریق پایگاه اینترنتی (www.۴۰۰۵۴.ir) و یا شماره حساب (۲۴۱۰۴۳۱۱۵۰۳۱۳۱۸) و یا شماره کارت (۶۲۷۳۸۱۱۱۲۴۵۰۶۰۱۲) به نام ستاد مردمی اربعین حسینی سیستان و بلوچستان اهدا کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: اربعین ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.