بارش‌های جدید از امروز/ هوا‌ی استان ۸ تا ۱۲ درجه سرد می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: از امروز با ورود سامانه بارشی در برخی از مناطق استان، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق را خواهیم داشت.

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت: از فردا با نفوذ زبانه‌های پرفشار و جهت گیری جریانات شمالی، وزش باد‌های نسبتا شدید شمالی و در ارتفاعات شمالی استان پدیده مه پیش بینی می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا روز یکشنبه فعال خواهد بود، افزود: دمای هوای استان تا روز یکشنبه، به طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی پیش بینی کرد: دمای هوای شهر قزوین تا فردا به ۱۹ درجه خواهد رسید.

آخوندی اضافه کرد: با توجه با افت دما، احتمال سرمازدگی برخی محصولات سبزی و سیفی به ویژه گوجه فرنگی در سطح منطقه نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه سرمازدگی محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند، از باغداران خواست برای جلوگیری از سرمازدگی، محصولات خود را برداشت کنند.

آخوندی همچنین به گلخانه داران، دامداری‌ها و مرغداری‌ها هشدار داد که سیستم‌های گرمایشی را روشن کنند و نسبت به تنظیم دما و رطوبت اقدام نمایند.

وی در ادامه گفت: در این مدت با بارش باران و پدیده مه احتمال آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی وجود دارد.

کارشناسی هواشناسی افزود: شب گذشته در آوج،  هشت دهم میلی متر بارش باران گزارش شده است.

آخوندی اضافه کرد: بامداد امروز، آوج با ۱۱ درجه خنک‌ترین و ظهر دیروز رازمیان با ۲۹ درجه گرمترین مناطق استان گزارش شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، در این مدت دمای هوای شهر قزوین بین ۱۵ تا ۲۵ درجه ثبت شده است.

انتهای پیام/

گزارش هواشناسی در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار