رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خبر داد؛

پوشش ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان در اردو‌های راهیان نور/ راه اندازی نمایشگاه بر «قله عزت» در مدارس

صابرماهانی گفت: سالانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دانش آموز در اردو‌ها راهیان نور شرکت می‌کنند.
 
پوشش ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان در اردو‌های راهیان نور/ راه انداززی نمایشگاه بر «قله عزت» در مدارسبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی صابرماهانی‌ رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسیج دانش آموزی از 7 تا 13 آبان ماه خواهد بود که در این هفته به یاد بسیجیان‌ و شهدای دانش آموز برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

وی به موضوع بزرگداشت 13 آبان اشاره کرد و ادامه داد: 13 آبان 3 واقعه تبعید امام، تسخیر لانه جاسوسی و کشتار دانش آموزان را گرامی‌ می‌دارد و شاهد بودیم که دانش آموزان با بصیرت به دشمنی با آمریکا پرداختند.

صابر ماهانی‌ به تشکل بسیج دانش آموزی در مدارس اشاره کرد و گفت: این تشکل در  دوره تحصیلی با عناوین امیدان،‌ پویندگان و پیشگامان‌ فعالیت می‌کنند و بنابر سن دانش آموز هویت بسیجی را به آنها آموزش می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی تصریح کرد: در تشکل بسیج موضوع تشکیلاتی در تابستان برای دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود و حدود 17 هزار نفر به مدت یک هفته برای این برنامه آموزش می‌بینند تا دانش آموزان را هدایت کنند.

راه‌اندازی شورای اندیشه‌ورزی دانش آموزان

وی بیان کرد: در تشکل بسیج به عرصه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، دفاعی و تشکیلاتی توجه می‌شود، همچنین شورای اندیشه‌ورزی را راه‌اندازی کردیم که در 10 کارگروه به مباحث مورد نیاز دانش آموزان توجه می‌کنند.

صابر ماهانی ادامه داد: در این کارگروه‌ها ایده‌های خلاقانه و کارهای جدید دانش آموزان به عنوان سند تصویب و برنامه‌های بسیج را متناسب با آن پیش می‌بریم که از جمله این برنامه‌ها اردوی جهادی است که دانش آموزان در آن شرکت می‌کنند.

حضور سالیانه 400 هزار دانش آموز برای گذراندن درس آمادگی دفاعی در میدان تیر

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی درباره درس آمادگی دفاعی در مدارس گفت: در کلاس نهم دانش آموزان 2 ساعت درس آمادگی دفاعی دارند و در کلاس دهم این درس 3 ساعته می‌شود، همچنین برای هنرجویان آمادگی دفاعی در پایه دوازدهم و در 3 ساعت ارائه می‌شود، علاوه بر آن هر ساله 400 هزار دانش آموز پسر برای گذراندن درس آمادگی دفاعی در میدان تیر حضور پیدا می‌کنند.

وی به موضوع برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی هم اشاره کرد و گفت: سالانه حدود 400 تا 500 هزار دانش آموز در این اردو شرکت می‌کنند و امسال هم از 15 مهر ماه اعزام دانش آموزان را آغاز کردیم و اعزام بعدی هم از 12 آبان به جنوب و غرب کشور انجام خواهد شد.

صابرماهانی گفت: عکس تسلیم شدن ملوانان آمریکایی را در کتاب درسی آمادگی دفاعی پایه دهم وارد کردیم که نشان از شکست آمریکا در  عرصه نظامی و  عزت ایران است همچنین در کلاس پنجم در درس نام‌آوران دانش آموزان  با انرژی هسته‌ای آشنا می‌شوند و در پایه چهارم در درس  فرمانده دل‌ها شهید خرازی را معرفی می‌کنیم  که  دانش آموزان به گلزار شهدا می روند. 

ایمنی چالش اصلی آموزش و پرورش در اردوی راهیان نور

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی درباره توجه به ایمنی برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: چالش اصلی ما در اردوی راهیان نور ایمنی است و سعی می‌کنیم از شرکت‌های حمل و نقل مطمئن در این زمینه استفاده کنیم هر چند طبق نظرسنجی‌ها اغلب دانش آموزان از رانندگان راضی بودند اما باید نظارت‌ها را تشدید کنیم تا حتی شاهد یک حادثه ناگوار نباشیم.

صابر ماهانی بر اهمیت شناساندن دانش آموزان شهید به دانش آموزان عصر حاضر تأکید و اظهار کرد: 36 هزار دانش آموز شهید در ایام دفاع مقدس داشتیم و نگاه به زندگی هر کدام از آنها می‌تواند افق‌های جدیدی را برای دانش آموزان عصر حاضر بگشاید.

کتاب مشق آخر ویژه دانش آموزان دختر شهید آماده شده است

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی به برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب هم اشاره کرد و گفت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب نمایشگاه بر قله عزت را راه اندازی کردیم که دستاوردهای علمی را در مدارس تبیین می‌کند همچنین کتاب مشق آخر ویژه دانش آموزان دختر شهید آماده شده است؛ البته علاوه بر این موضوعات برنامه‌های دیگری را هم در دستور کار داریم.

وی درباره راهپیمایی 13 آبان ماه بیان کرد: برای حضور گسترده دانش آموزان بسیجی در راهپیمایی 13 آبان برنامه‌ریزی کردیم و سعی می‌کنیم این روز را با شکوه هر چه بیشتر گرامی بداریم.

صابر ماهانی با بیان اینکه تشکل بسیج دانش آموزی ظرفیت قابل توجهی دارد، گفت: به کمک ظرفیت بسیج اصناف توانستیم به دانش آموزان نیازمند کمک کنیم و طرحی را پیش بردیم که بر اساس آن هر کاسب یک دانش آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد و بر اساس آمارها 100 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار