رئیس سابق فدراسیون سه‌گانه: قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته را قبول ندارم/ جایگزین بازنشسته‌ها اقوامشان هستند/ نمی‌گذارم فدراسیون جهانی ما را تعلیق کند

صبور: قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته را قبول ندارم/ ما یک سازمان غیر دولتی هستیم محمد علی صبور رئیس سابق فدراسیون ورزش سه گانه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد کناره گیری اش از ریاست فدراسیون گفت: پیرو قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته در فدراسیون های ورزشی که مجلس شورای اسلامی آن را به تصویب رسانده است از سمت خود کناره گیری کردم هرچند که این قانون را اصلا قبول ندارم و به نظرم قانون جامعی نیست. اما در نهایت به قانون احترام می گذارم.

او در مورد شرایط جانبازی اش گفت: همان زمانی که این قانون ابلاغ شد خدمت داورزنی رفتم و اعتراضم را اعلام کردم. با توجه به مسئولیت های بین المللی که دارم برای اینکه مشکلی پیش نیاید به قانون تمکین کردم. می توانستم پیگیر کارهای مربوط به درصد جانبازی ام شوم اما برای اینکه از طرف رسانه ها جو سازی صورت نگیرد و مردم نسبت به من بدبین نشوند تا زمانی که مسئولیتم پایان بیابد این کار را نمی کنم. به خاطر صلاح نظام بارها  شده که از حق خودم گذشته ام. حال نیز بدون هیچ مشکلی از سمت خود کنار رفتم. اما اگر کمکی باشد آمادگی همکاری دارم.

پایه گذار ورزش سه گانه در ایران بودم

صبور در مورد تجربه حضورش در ورزش سه گانه گفت: در ورزش سه گانه تجربه 13 ساله دارم و اگر رئیس بعدی این فدراسیون علاقه مند بود می توانم به او کمک کنم. پایه گذار این ورزش در ایران من بودم. هیچ احدی در ایران نه اطلاعات من را دارد و نه می تواند برنامه ریزی مناسبی برای این فدراسیون داشته باشد. اگر شخصی که به ریاست این فدراسیون می رسد توانا نباشد و به یادگیری علاقه مند نباشد فدراسیون ورزش سه گانه 20 سال عقب می افتد.

او در مورد بعضی از روسای فدراسیون ها که شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند اما به آن احترام نمی گذارند گفت: در تصمیم دیگران دخالت نمی کنم و فقط در مورد خودم صحبت می کنم.

نمایندگا ن مجلس به دنبال منافع خودشان هستند

صبور در مورد نمایندگان مجلس گفت: برای چه برخی نمایندگان مجلس خودشان را باید از این قانون مستثنی کنند؟! مگر تا به حال چه گلی به روی مردم زده اند که شامل این قانون نمی شوند! نمایندگان فقط مشکلاتی از مردم را پی گیری می کنند که به نفع خودشان باشد!

او ادامه داد: نماینده مجلسی که بوی جنگ را حس نکرده است نمی تواند در مورد این قانون رای دهد. آن هایی هم که تجربه حضور در جبهه ها را دارند ناآگاهانه نسبت به این قانون رای داده اند. استفاده کردن از جوان ها کار خوبی است، اما در کل قانون خوبی را تصویب نکرده اند. این هایی که بازنشسته می شوند 98 درصد جایگزین هایشان از اقوامشان هستند.

ما یک سازمان غیر دولتی هستیم و دولت نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد

صبور در مورد رابطه دولت و فدراسیون های ورزشی گفت: درست است که ما از دولت کمک مالی می گیریم اما فدراسیون ها جزو سازمان های غیر دولتی هستند. به طور مثال دولت به وزرات دفاع کمک مالی می کند، اما آیا می تواند برای نیروهای مصلح تصمیم بگیرد؟ دولت به وزرات دادگستری کمک مالی می کند، آیا می تواند بگوید فلان قاضی باید فلان پرونده را قضاوت کند؟ جواب خیر است. ما نیز همین گونه هستیم. وزارت ورزش  شامل قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته می شود اما فدراسیون های ورزشی اینگونه نیستند.

او در مورد تجربه افراد و تاثیر این تجربه بر عملکردشان گفت: بهترین داوران و مربیان کسانی هستند که سنشان بالا رفته است و تجربه خوبی توانسته اند کسب کنند. هیئت های علمی از این قانون معاف هستند تا بتوانند  از علم این افراد استفاده کنند.

با اجرایی شدن این قانون چهار پایه ورزش کشور خراب می شود

صبور از وزیر خواست: از وزیر می خواهم این قانون را اجرا کند اگر چهار پایه ورزش خراب نشد آن وقت قبول است. با اجرایی شدن این قانون این اتفاق نیز خواهد افتاد. ورزش ما خراب می شود چون هیئت های ورزشی پر از افراد داوطلب است و اگر این ها کنار بروند باید نفرات بعدی را استخدام کنند، با وجود تمام این نامهربانی ها من این نظام را دوست دارم و محکم پشتش ایستاده ام.

رئیس فدراسیون جهانی ورزش سه گانه به خاطر من به ایران آمد

صبور در پاسخ به این سوال که بعضی از روسایی که شامل این قانون شده اند به مجامع بین المللی شکایت کرده اند آیا او نیز این کار را کرده است یا خیر گفت: من چنین کاری نکرده ام. رئیس فدراسیون جهانی  ورزش سه گانه 7 ماه قبل به ایران آمد و با وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک دیدار کرد. او در این دیدار به وزیر گفت که آدم بیکاری نیست که به هر کشوری برود و  فقط به خاطر  صبور رئیس فدراسیون به ایران آمده ام.  

فدراسیون جهانی اگر متوجه این اتفاق شود با آن برخورد خواهد کرد

صبور در مورد واکنش فدراسیون جهانی ورزش سه گانه نسبت به این موضوع گفت: می دانم اگر اتحادیه جهانی ورزش سه گانه متوجه اتفاقی که در حال رخ دادن است شود قطعا نسبت به آن واکنش نشان می دهد. نامه ای به فدراسیون جهانی ارسال خواهم کرد و به آن ها خواهم گفت که به علت مشکلات جسمانی قادر به ادامه فعالیتم در این سمت نیستم تا مسئولان فدراسیون جهانی به علت این اتفاق با کشورمان برخورد نکنند. من کشورم را دوست دارم و اگر ITU متوجه این موضوع شود کشورمان ضرر خواهد کرد.     

او در مورد مسابقه ای که قرار است در کشورمان برگزار شود گفت: آبان  سال آینده قرار است مسابقه ای در کیش برگزار شود. هیچ قدرتی نمی توانست این مسابقات را برگزار کند اما من انجامش دادم. توانسته ام مجوز ITU را بگیرم و حتی موافقت فدراسیون جهانی را برای اینکه بانوانمان با حجاب بتوانند در این مسابقات شرکت کنند بدست آوردم.


بیشتر بخوانید:    

نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش برگزار شد/ تاج به دیدار داورزنی رفت

داور ایرانی مسابقات سه گانه بازی های آسیایی را قضاوت می کند

برگزاری نخستین دوره استعدادیابی ورزش سه گانه در شهر کرد


انتهای پیام/

صحبت های صبور در مورد قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
مدیرانی تافته جدا بافته از سایر مردم . خونشان رنگین تر از سایر ملت .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۴۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
خوشبحال بازنشسته ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
افرادی چون جناب صبور ، عامل بیکاری جوانان هستند . وگرنه افراد بازنشسته میتوانند بدون چشمداشت به دولت یاری رسانند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
با اجرای این قانون هیچ پایه ورزش کشور خراب نمیشود چون قحط الرجال نیامده در کشور . تا دلتون بخواد جوان ورزشکار داریم که مدیر و مدبر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
چرا قانون رو قبول نداری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
چون خود شما هم یه بازنشسته ای که الان سمتی داری
آخرین اخبار