مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای عنوان کرد؛

اعزام روزانه ۱۰ دستگاه اتوبوس از قم به کربلا

جمالی گفت:دفاتر نمایندگی۲ شرکت بین المللی حمل و نقل مسافر که در این استان مستقر است،روزانه زائران اربعین حسینی را با ۱۰دستگاه اتوبوس به صورت مستقیم به شهر‌های کربلا و نجف اعزام می‌کند

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت:یک هزار اتوبوس نیز برای ارائه سرویس رفت و برگشت به زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده که 700 دستگاه برای اعزام به مرزها و 300 دستگاه مختص بازگشت به شهر قم می باشد که ظرفیت هر کدام از این اتوبوس ها بین 25 تا 44 تَن می باشد.

وی عنوان کرد:این طرح از یکم آبان ماه آغاز و تا هشتم آبان ماه که بیشتر زائران به مرزها عزیمت می کنند،ادامه دارد و روزانه 50 تا 80 دستگاه اتوبوس به مرزهای مهران که مختص اتباع ایرانی و مرزهای خسروی و شلمچه که مختص اتباع خارجی است، اعزام می شوند.

وی ادامه داد: سه تیم از کارشناسان و ناظران این اداره کل نیز بر خدمات رسانی اتوبوس های مسافری به زائران اربعین در این استان نظارت می کنند. آنها نحوه رفتار ترافیکی و جابجایی مسافر اتوبوس هایی که از شهر قم آمد و شد می کنند، در 2 بخش فنی و خدماتی بررسی می نماید.

جمالی یادآورشد: از هشتم تا دهم آبان ماه سرویس دهی اتوبوس ها در تمام مسیرهای برون استانی تعطیل است و ناوگان اتوبوسرانی برای سرویس دهی به زائران عازم مهران خواهد شد.همشهریانی که قصد عزیمت به سایر استان ها دارند، باید از قطار، وسایل نقلیه شخصی یا سواری عمومی استفاده نمایند و برای مسیر قم- تهران نیز با همکاری شهرداری ، اتوبوس های درون شهری فعال می شود.

جمالی دربخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری در حوزه عمرانی،بیان کرد: طرح بهسازی لاین غربی آزادراه قم- تهران و بزرگراه سلفچگان انجام شده و در راستای ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، اقدامات آرام سازی از جمله تسطیح حریم، شانه سازی، پاکسازی و علف زنی صورت گرفته است.

جمالی ادامه داد: هفت راهدارخانه در سطح راه های استان تجهیز شده و آماده ارائه خدمات است و مسافران می توانند برای ادای نماز، استفاده از سرویس های بهداشتی و دریافت راهنمایی سفر در این راهدارخانه ها توقف نمایند.

وی اضافه کرد: نظارت ها شامل کپسول آتش نشانی، چکش ایمنی، کمربند ایمنی، عاج لاستیک ها، مطابقت صورت وضعیت و عدم دریافت کرایه اضافه، کارت هوشمند، کارت ناوگان و سلامت می باشد.این تیم ها با استقرار در مبادی ورودی شهر، پلیس راه و پایانه های مسافری در صورت مشاهده هر نوع تخطی از مقررات، رانندگان ناوگان اتوبوسرانی را اعمال قانون خواهند کرد.

وی اضافه کرد:2 اکیپ مستقر در آزادراه قم تهران و قم سلفچگان مجهز به ماشین آلات سنگین مانند جرثقیل ، لودر ، گریدر... می باشند تا درصورت انساد محور و طولانی شدن مدت آن، نسبت به رفع انسداد با سرعت بالاتری اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: اکیپ های ثابت و سیار راهداری با استقرار و گشت زنی در سطح محورهای استان آمادگی دارند در صورت وقوع هر نوع انسداد در محورها بر اثر حوادث ترافیکی، نسبت به پاکسازی اقدام کنند.

جمالی بیان کرد: سامانه 141 آماده پاسخگویی به همشهریان در خصوص وضعیت راه ها، آب و هوا، محورها و آمد و شدها می باشد و 2 شماره 02536644035 و 09169153639 نیز به صورت 24 ساعته آماده دریافت شکایت هموطنان است.

انتهای پیام /ح

روزانه ۱۰ دستگاه اتوبوس از قم به کربلا اعزام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار