فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد؛

متهمان تیراندازی در بیمارستان دستگیر شدند/افزایش ۸۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق درقم

سردار آقاخانی گفت:مجرم متواری و سه نفر از بستگان که اقدام به فراری دادن وی کرده بودند پنج ساعت بعد در استان مرکزی دستگیر شدند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سردار آقاخانی فرمانده انتظامی قم با اشاره به مسئله حجاب و عفاف را از دغدغه های اصلی مردم قم و مراجع تقليد عنوان کرد و گفت:در راستای رفع اين دغدغه نيروی انتظامی با همکاری برخی سازمان های ديگر،گشت های امر به معروف و نهی از منکر را به زودی به دو برابر افزايش خواهد داد.

وی با اشاره به ضرب و شتم يک روحانی امر به معروف در قم هم از دستگيری ضارب وی در کمتر از پنج روز پس از حادثه خبر داد.

سردار آقا خانی  مبارزه با اراذل و اوباش را از سياست های مستمر نيروی انتظامی دانست و گفت: اجرای اين طرح تا کنون موفق بوده است به گونه ای که موجب فرار برخی از اراذل از قم يا اظهار ندامت و اعلام آمادگی همکاری برخی ديگر از آنان شده است.

سردارآقاخانی همچنين با اشاره به تيراندازی همراهان يک زندانی و زخمی کردن دو نفر در بيمارستان،از دستگيری اين افراد،چهار ساعت پس از ارتکاب جرم در يکی از استان های همجوار خبر داد.

وی گفت: اين ماجرا ساعت 18 ديروز در قم اتفاق افتاد و افراد مرتبط ساعت 22 دستگير شدند.

وی افزود: اسلحه اين افراد نيز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان تصريح کرد: رئيس و اعضای يک باند اراذل و اوباش قم هم که قصد ايجاد درگيری در قم داشتند چند شب قبل دستگير شدند و پنج قبضه کلت از آنان کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد:اين کميسيون بنا بر مصوبه شورای امنيت کشور مصوب سال 93 فعال شده است و  نيروی انتظامی مصمم است از سرقت در استان به طور جدی پيشگيری کند. 

فرمانده انتظامی استان از فعال شدن کميسيون مبارزه با سرقت هم خبر داد و افزود: با توجه به افزايش آمار سرقت، اين کميسيون با همکاری بیست و پنج دستگاه ديگر فعال شده و قرار است هر 15 روز يک بار تشکيل شود.

سردار آقاخانی یادآورشد: دستگيری سارقين امسال نسبت به پارسال ده درصد افزايش داشته است.

سردار آقاخانی در بخش ديگری از سخنان خود افزايش جرائم فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: جرائم فضای مجازی امسال 87 درصد افزايش يافته که عمدتا مربوط به برداشت های غيرمجاز از حساب بانکی افراد و کلاهبرداری است.

وی گفت: جرائم اقتصادی صدو بیست و هفت درصد نسبت به پارسال افزايش داشته است،دستگيری باندهای مواد مخدر در اين مدت سیزده درصد افزايش و تعداد دستگير شدگان و قاچاقچيان چهل درصد افزايش داشته است.

وی در عين حال از افزايش کشفيات نيروی انتظامی در فضای مجازی هم سخن گفت وادامه داد: ميانگين کشفيات قم با چهار درصد افزايش نسبت به ميانگين کشوری، به هشتادو هشت درصد رسيده است.

سردار آقاخانی از افزايش سی و سه درصدی کشفيات مواد مخدر هم در هفت ماه امسال خبر داد و گفت: ميزان اين کشفيات به چهارتن رسيده است.

فرمانده انتظامی قم ضمن گلايه از برخی رانندگان قم تصريح کرد: وضعيت رانندگی در قم خوب نيست به گونه ای که تصادفات فوتی امسال نوزده درصد، جرحی چهل و دو درصد و خسارتی بیست و پنج درصد افزايش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اين در حالی است که بايد سالانه پانزده درصد کاهش در تصادفات را شاهد باشيم.

سردار آقاخانی تصریح کرد: عمده اين تصادفات درون شهری به ميزان هفتاد و دو درصد و برون شهری به ميزان بیست و هشت درصد است که در ايجاد آن ها عابر،راکب و راننده سهيم هستند.

وی اين مهم را زنگ خطری جدی برای استان دانست و خواستار توجه جدی مردم به رعايت قوانين راهنمايی و رانندگی شد.

وی افزايش کشفيات کالای قاچاق را نيز مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: امسال بیست و سه درصد افزايش در پرونده کالاهای قاچاق و 4 درصد افزايش در دستگيرشدگان و یازده درصد افزايش ريالی کشفيات داشته ايم.

فرمانده انتظامی استان از کشفيات ارز قاچاق هم در قم سخن گفت و افزود: بيشترين کشفيات ارز قاچاق مربوط به دينار عراق به ميزان بیست ميليون دينار و دلار آمريکا به ميزان تقريبی يکصد هزار دلار بوده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای اردوهای دانش آموزی داخل و خارج استان تاکيد کرد رانندگان حق سوار کردن دانش آموزان بيش از ظرفيت را ندارند و نيروی انتظامی به طور جدی از تمام مسيرها، آن ها را کنترل و در صورت مشاهده تخلف از حرکت آن ها جلوگيری می کند.

انتهای پیام/ح

تیراندازی در بیمارستان برای فراری دادن مجرم/متهمان ۵ ساعت بعد دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار