جعفرزاده ایمن آبادی در موافقت با وزیر کار:

شریعتمداری در شرایط جنگی امروز یک چریک است

یک نماینده مجلس گفت: امروز در شرایط جنگ قرار داریم و نیازمند فرد جنگی هستیم، شریعتمداری در شرایط فعلی یک چریک است.

شریعتمداری در شرایط جنگی امروز یک چریک استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در جلسه علنی امروز (5 آبان ماه ) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار گفت: فکر می‌کنم یکی از وظایف هیئت مدیره مجلس برقراری شرایط خوب و مناسب برای بحث و بررسی در جلسات رای اعتماد به وزرا است؛ از نمایندگان می‌خواهیم که شرایطی را فراهم کنند تا به خوبی در مورد آقای شریعتمداری صحبت کنیم؛ هر کسی که می خواهد چنین صحبتی را در خصوص افراد معرفی شده مطرح کند؛ باید به دو موضوع کارنامه و برنامه توجه کند.

ایمن آبادی با بیان اینکه همگان قبول دارند که ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، اظهار کرد: همه می‌گویند ما در جنگ اقتصادی هستیم در حالی که در جنگ اقتصادی باید سربازان اقتصادی را تامین کرد؛ یک زمان، زمان صلح و دیگری زمان جنگ است؛ ما امروز در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم؛ ما در زمان جنگ باید چریک داشته باشیم و من اعتقاد دارم که آقای شریعتمداری یک چریک در زمان جنگ اقتصادی است.

وی در تشریح سوابق شریعتمداری گفت: شریعتمداری سوابق وزارتخانه‌ای دارد؛ حضور وی در مراکز مختلف، چه در هیئت امنای بنیاد شهید، چه در وزارت صنعت و چه در وزارت بازرگانی برجسته است؛ حضور در مجمع هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی و بانک مرکزی از تجربیات اوست. در شرایطی که دشمن تمام توان خود را گذاشته است که به خیال خام خود مردم را در تنگنا قرار دهد؛ آقای شریعتمداری می‌توانند با این سوابق و تجربه اندوخته خود از این شرایط با موفقیت بیرون بیاید.

نماینده مردم رشت در تشریح برنامه‌های آقای شریعتمداری افزود: وزیر پیشنهادی کار در رفاه و تامین اجتماعی با چالش‌های زیادی مواجه است؛ بیکاری که یکی از واقعیت‌های آسیب‌زا کشور است؛ پایدارسازی صندوق های بازنشستگی، استفاده از همه ظرفیت های کارگری و کارفرمایی، آسیب های اجتماعی و شرایط رکود تورمی که طبقات پایین مشاغل را بیشتر آزار داده است، از دیگر موارد برنامه ریزی و سیاست و تضمین کار و مغفول ماندن بخش‌های زیادی از قوانین رفاه و تامین اجتماعی از این موارد است.

ایمن آبادی بیان کرد:  یکی از نمایندگان گفته است که آقای شریعتمداری در برخی از نهادهای این وزارت‌خانه برنامه‌ای ندارد در حالی که می‌دانیم برنامه های کلی نظام برای وزارت رفاه تعاون و کار و رفاه اجتماعی ۳۶ تکلیف را در ۵۱ ماده در برنامه پنجم توسعه مشخص کرده است و در قانون احکام دائمی کشور با ۲۰ ماده تدوین شده است. هر کسی وزیر کار شود باید این مواد قانونی و این فعالیت قانونی را به عنوان برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه آقای شریعتمداری حق ندارد خودش برنامه‌ای تدوین کند، گفت: نه آقای شریعتمداری و نه هیچ کس دیگری نباید برنامه‎‌ای بدهد؛ این صحبت درستی نیست که ما بگوییم چرا ایشان برنامه‌ای نداده است. آنچه ما باید بگویم این است که آیا برنامه عملی که ایشان ارائه داده است با برنامه های بالادستی کشور تطابق دارد یا خیر؟

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوعات فقرزدایی و کاهش نابرابری ها، اشتغال فراگیر، توانمندسازی امنیت و توسعه، ترویج توانمندسازی آقای شریعتمداری برنامه کافی ارائه کرده است. محورهای اصلی برنامه خود را هم در بین نمایندگان پخش کرده است، ما این برنامه‌ها را با برنامه های بالادستی کشور تطبیق داده‌ایم.

ایمن آبادی تنظیم روابط کار، توانمندسازی، توسعه سرمایه های انسانی، توسعه فرهنگی و اجتماعی را از جمله مواردی دانست که است که در برنامه شریعتمداری به آنها پرداخته شده‌است و افزود: آقای شریعتمداری حتی برای تحریم و مواجهه با آنها نیز برنامه‌هایی ارائه کردند.

وی با طرح این سوال که چرا ما باید تکلیف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حل می‌کنیم گفت: دوستان ما باید بدانند که هشت ماه است که هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی شکل نگرفته است؛ سازمان تامین اجتماعی که وزیر یکی از اعضای آن است نتوانسته است که شکل گیرد؛ سازمان تامین اجتماعی که ماهی ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، معادل یک سوم بودجه کشور اعتبار دارد، بدون وزیر مانده است؛ شورای عالی حقوق و دستمزد در جهت ارتقای وضعیت کارگران نتوانسته است اقدامی انجام دهد؛ چرا که وزرات تعاون وزیر ندارد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل همین مشکلات مخالف استیضاح آقای ربیعی بودم؛ گفت: در شرایطی که تحریم های آمریکا مجددا در حال بازگشت است و انسجام ما باید محکم‌تر باشد؛ در شرایطی که به علت تصویب قانون بازنشستگی چندین هزار مدیر دولتی از خدمت جدا شده‌اند، تعدادی استاندار کنار رفتند؛ در زمانی که دو وزیر استیضاح و دو وزیر استعفا داده‌اند، ما باید کمک کنیم دولت ساختار و شکل بگیرد تا بتواند به مردم خدمت کند.

ایمن آبادی یادآور شد: از همکاران خواهش می کنم برای اینکه بتوانیم مجموعه دولت را کامل و به مشکلات مردم رسیدگی کنیم و برای اینکه بتوانیم خدمات لازم را به مردم ارائه بدهیم؛ به هر چهار وزیر رأی بدهند تا این چهار وزیر و ولایی بتوانند موفق باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
این از اونهایی که کاری برای مردم نمی کنه وگر نه واقعیت را اینطور وارونه جلوه نمی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
چندین شرکت واردکننده خودروهای خارجی را کی وارد کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار