توضیحات لاریجانی درباره ارسال لوایح پولشویی و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس مجلس توضیحاتی را درباره دلیل ارسال لوایح پولشویی و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت بیان کرد.

توضیحات لاریجانی درباره ارسال لوایح پولشویی و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی لاریجانی رئیس مجلس در ابتدای جلسه عصر امروز شنبه 5 آبان ماه با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ارسال لایحه پالرمو و پولشویی به مجمع توسط خود گفت: بعد از آن که شورای نگهبان نظر خود را نسبت به این دو لایحه اعلام کرد، به فاصله سه روز هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت هم نظر خود را به شورای نگهبان درباره این دو لایحه ارسال کرد.

وی ادامه داد: هیأت نظارت مجمع باید در مسیر بررسی این دو لایحه در کمیسیون‌های مجلس نظر خود را به ان‌ها ارائه می‌کرد در صورتی که نظرش را به شورای نگهبان فرستاد .

لاریجانی تأکید کرد: بنده بارها از کمیسیون خواستم تا نظر خود را نسبت به این دو لایحه ارائه کند و در این مورد مرتب نامه نگاری هم انجام شد، آقایان بعد از مدتی اعلام کردند که شما با برخی صحبت کنید که البته بنده نمی‌خواهم که اکنون برخی مطالب را که با مصلحت کشور نمی‌خواند بیان کنم.

رئیس مجلس اظهار کرد: در نهایت کمیسیون اعلام کرد که نظر هیأت نظارت را قبول ندارد، زیرا درباره بندهای بسیاری که در لایحه پالرمو وجود دارد نظر داده و نمی‌توان به آن دست زد، لذا تنها ایرادات شورای نگهبان را اصلاح کردند.

وی افزود: این نظر را به صورت تلفنی به بنده گفتند که فقط موارد شورا را اصلاح کردند و نظر هیأت نظارت مجمع تشخیص را قبول ندارند.

لاریجانی تصریح کرد: یعنی مانند بقیه موارد که اگر مصلحت باشد نمی پذیریم  و آن را برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص می فرستیم، لذا ما چیزی که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم و کمیسیون تنها ایرادات شورا را رفع کرد و شورای نگهبان هم اعلام کرد به دلیل آن که ایرادات مجمع رفع نشده بار دیگر لوایح را به مجلس ارسال کرد.

رئیس مجلس گفت: مجلس نسبت به نظر هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت تصمیم نمی‌گیرد و تنها درباره ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبات تصمیم‌گیری می کند و طبق قانون رئیس مجلس باید لوایح را به مجمع ارسال کند وبر همین اساس بنده لوایح پالرمو و پولشویی را به مجمع ارسال کردم.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار مجلس ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار