بدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار مسکن تبدیل به بازار آزاد شده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: هم‌اکنون بازار مسکن تبدیل به یک بازار آزاد و نابسامان شده است.

افزایش 300 درصدی قیمت مصالح ساختمانی/ بازار مسکن تبدیل به بازار آزاد شده استصدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ارائه تسهیلات کم‌بهره به اقشار کم درآمد و افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، می‌تواند زمینه‌ساز بهبود وضعیت بازار مسکن باشد، گفت: در سال‌های گذشته مقرر شده بود اراضی 99 ساله دستگاه‌های دولتی طبق یک تفاهم‌نامه در اختیار توسعه‌گران قرار گیرد تا میزان نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش یابد.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه جدیدی که بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بودجه منعقد شد، دستگاه‌های دولتی باید زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند که این امر هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش می‌دهد، البته در این بین باید شهرداری و شورای شهر کمک کنند.

بدری با بیان اینکه متأسفانه بازار مسکن تبدیل به یک بازار آزاد شده است، گفت: در این بازار قیمت و یا تعرفه مشخصی وجود ندارد و همین موضوع باعث نابسامانی این بازار شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی و عدم حمایت تولیدکنندگان این بخش برای بهبود وضعیت بازار مسکن خبر داد و گفت: برخی از کارخانه‌های مصالح ساختمانی مانند میلگرد قیمت خود را 300 درصد افزایش داده‌اند که این امر زمینه‌ساز کاهش تولید مسکن شده است.

وی تصریح کرد: در دهه 60 برای متعادل ساختن بازار ساخت و ساز سهمیه آهن و سیمان به تولیدکنندگان تعلق می‌گرفت، اما هم‌اکنون هیچ حمایتی از این بازار نمی‌شود.

بدری تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی جدید باید در ابتدا بهبود وضعیت مسکن اقشار کم درآمد را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا که این بازار نابسامان شده و اثرات بدی بر بخش عمده‌ای از اقشار جامعه می‌گذارد.

انتهای پیام/

توجه به مسکن اقشار کم درآمد اولویت اول وزیر راه و شهرسازی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
اصلا چرا باید خود مردم خانه هایشان را اجاره و رهن بدهند؟ باید یک نهاد واسط که کارش دقیقا این باشه ایجاد بشه که هم جلوی چندخانه دارها گرفته بشه هم قیمتها کنترل شده باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
آره صاحبخانه ها و مالکین سلیقه ای و هرچه دلشان میخواهد قیمت میدهند کارشناسان مسکن هم که کارشان همینه فقط شده اند گوش به فرمان مالکین و صاحبخانه ها!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
باید ائتلافی از مجموعه نهادهای نظارتی حاکمیتی باشه و قاطعیت در عمل نظارت و کنترل داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
اخذ مالیات از خانه های خالی ضروری است
آخرین اخبار