مجری طرح چغندر قند در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت اعلام هر چه سریع تر نرخ خرید تضمینی/تا سه ماه اول سال 98 نیازی به واردات شکر نداریم

یزدانی گفت: با گذشت یک ماه از آغاز سال زراعی جدید انتظار می رود که هرچه سریع تر نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام شود.

ضرورت اعلام هر چه سریع تر نرخ خرید تضمینی/تا سه ماه اول سال 98 نیازی به واردات شکر نداریمعلیرضا یزدانی مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت کشت چغندر قند پاییزه اظهار کرد: در سال زراعی جدید، برنامه کشت ۲۳ هزار هکتار چغندر قند به استان ها ابلاغ شده که تاکنون حدود ۶ هزار هکتار عملیات کشت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه چغندرقند بهاره درحال برداشت است، افزود: با توجه به اعتصاب کامیون داران،برداشت و تحویل چغندر قند بهاره به کارخانه ها نسبت به سال گذشته با تاخیر انجام شد که انتظار می رود روند تحویل طی هفته جاری بهبود یابد.


یزدانی درباره آخرین وضعیت واردات شکر گفت: با توجه به وضعیت برداشت چغندر قند و ظرفیت تولید شکر ، حداقل تا سه ماه اول سال آینده نیازی به واردات نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: افزایش سطح زیر کشت چغندر قند پاییزه/ تا پایان سال نیازی به واردات شکر نداریم


این مقام مسئول با انتقاد از تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی چغندر قند بیان کرد: براساس قانون تا قبل از شروع فصل زراعی انتظار می رود که نرخ خرید تضمینی اعلام شود چرا که این امر در انتخاب کشاورزان در نوع کشت تاثیر بسزایی دارد.

به گفته وی با توجه به گذشت یک ماه از آغاز سال زراعی جدید انتظار می رود که شورای اقتصاد هرچه سریع تر نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند.

یزدانی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، برنامه افزایش نرخ خرید تضمینی در دستور کار است، اما باید منتظر ماند تا شورای اقتصاد عدد نهایی را اعلام کند.

مجری طرح چغندر قند در پایان درباره آخرین وضعیت توسعه کشت چغندر قند پاییزه تصریح کرد: امسال برای اولین بار چغندر قند در تناوب زراعی با نیشکر قرار گرفته است که این امر در اصلاح شوری خاک و پایداری تولید شکر تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/

چغندر قند بهاره در حال برداشت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار