حضور 60 درصدی دانش آموزان اردبیل در برنامه المپیاد درون مدرسه ای

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سال گذشته 60 درصد از دانش آموزان در برنامه المپیاد درون مدرسه‌ای حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بازدید از مدارس شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه سال گذشته 60 درصد از دانش آموزان در برنامه المپیاد درون مدرسه‌ای حضور داشتند افزود: نیاز به حرکت در نسل جدید از ضروریات است و داشتن نسل سالم و شاداب برای ساختن آینده ایران عزیز از همین مسیر اتفاق می‌افتد لذا این برنامه باعث پویایی، تحرک، شادابی و بالندگی دانش آموزان مدارس می شود.

وی ضمن افتتاح بازی های المپیاد درون مدرسه ای در این شهرستان بیان کرد: المپیاد درون مدرسه‌ای از طرح‌هایی است که در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش مورد استقبال خوب دانش آموزان، خانواده‌ها، مدیران و معلمان قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای حیاط پویا در مدارس اشاره کرد و اظهار کرد: این طرح با شاداب سازی فضای مدرسه، زمینه مناسبی برای فعالیت های دانش آموزان در زنگ تفریح فراهم می‌آورد و دانش آموزان با انجام فعالیت های بدنی ساده در کمترین زمان بیشترین فایده را می‌برند در واقع با اجرای این طرح از فقر حرکتی دانش آموزان جلوگیری می‌شود.

ناصری در ادامه بازدید،سالن تنیس مالک اشتر فرهنگیان را افتتاح کرد و افزود: تربیت زیستی و بدنی از جمله ساحت های سند تحول بنیادین است بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر توجه جدی به امر ورزش نشان داده و اعتبارات خاصی برای تامین تجهیزات ورزشی منظور شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته سهم آموزش و پرورش استان از این اعتبار یک میلیارد تومان بوده که با این اعتبار اقلام مورد نیاز ورزشی مدارس خریداری شد و قبل از شروع سال تحصیلی به صورت کاروانی به مناطق و نواحی ارسال و در اختیار مدارس قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اجرای حیاط پویا در مدارس اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.