انتقاد عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم از ازدواج مجدد نجفی

یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر دوره چهارم با انتشار مطالب انتقادی در صفحه شخصی خود، نسبت به خبر ازدواج مجدد شهردار سابق تهران واکنش نشان داد.

انتقاد عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم از ازدواج مجدد نجفیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگرچه قرار بود انتشار متن مصاحبه میترا نجفی همسر محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران پایانی باشد بر حواشی شکل گرفته پیرامون موضوع ازدواج این زوج اما آن طور که شواهد نشان می‌دهد این شفاف‌سازی حتی هم‌حزبی‌های نجفی را هم راضی نکرده است. فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب دوره چهارم شورای شهر با انتشار مطالبی در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به ازدواج مجدد شهردار سابق تهران در اردیبهشت ماه سال جاری، او را محکوم به عدم پایبندی کرد و با کنایه او را تحسین کرد که از شهرداری استعفا داده است.


بیشتر بخوانید: هر خلافی از دکتر نجفی سر بزند اول خودم با سند رسانه ای می‌کنم/ اردیبهشت 97 عقد کردیم/ افرادی که تهمت رابطه نامشروع زدند را به خدا واگذار می‌کنیم


فاطمه دانشور در توییتر و اینستاگرام نوشت:

آقای دکتر نجفی! کار خوبی کردید که #استعفاء دادید !چون مردی که پای عهد با همسری که یک عمر به پایش نشسته نایستد پای #عهدش با #مردم و #شهروندان شهرش هرگز نمی ایستد...

انتقاد عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم از ازدواج مجدد نجفی

امروز در میان انبوه اخبار در رسانه های اجتماعی؛اظهارات خانم میترا نجفی همسر آقای نجفی شهردار پیشین تهران توجهم را جلب کرد؛ برخی استعفاء جنجالی و پر از ابهام شهردار سابق تهران را به این خانم مربوط می دانند؛ خانمی که به گفته ایشان و با استناد به متن منتشر شده ظاهراً اردیبهشت امسال به عقد دائم آقای نجفی در آمده اند؛ خب من خیلی به ارتباط این ماجرا و استعفای شهردار سابق وارد نمیشوم اما چیزی که برایم بعنوان یک #زن و فعال اجتماعی حوزه توانمند سازی زنان و کودکان آسیب دیده مهم است نادیده گرفتن همسر اول آقای دکتر نجفی و هزاران زن همچون ایشان است که احساسات، نجابت ، وفاداری و مهربانی شان نادیده گرفته میشود ،زنانی که بیشتر عمر و جوانی خود را پای همسرانشان گذاشته اند و اکنون در میانه مصاحبه خانم میترا من مجال یافته ام تا در میانه این غوغا از سکوت آنها بگویم! متاسفانه این قصه سر دراز دارد و بسیار در سطح مدیران دولتی و خصوصی کشور دیده میشود، آشکار یا پنهان، موقت یا دائم ! درد سهمگینی که هر چقدر به لایه های پایین تر جامعه می رویم اثراتش سخت تر و خرد کننده تر است.

من با اثر این مصاحبه در حوزه سیاست و ... کاری ندارم؛ این مصاحبه بسیار بی باکانه به قبح زدایی از ازدواج مجدد و چند همسری پرداخته است؛ امری که هر چند از نظر شرع و قانون پذیرفته است اما طرح این گونه اش در رسانه ها به هیچ وجه پذیرفته نیست و گویی ما در ایران می خواهیم همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم!

متاسفانه این مصاحبه هرچند در دفاع از ازدواج رسمی و قانونی خانم و آقای نجفی در رسانه های اجتماعی منعکس شده و دفاع از این پیوند حق ایشان است؛ اما ظاهراً خانم نجفی دو نکته را فراموش کرده اند:

اول؛ یادشان رفته که به ترویج تعدد زوجات و قبح زدایی از آن پرداخته اند که در فرهنگ حاکم بر جامعه ما علی رغم عدم اشکال شرعی و قانونی، چندان پذیرفته نیست.

دوم؛ از تکریم و یاد کردن از همسر اول دکتر نجفی غافل شده اند و ظاهراً می خواهند خانه خوشبختی شان را که حقشان هست بر روی ویرانه های زندگی زنی دیگر از جنس خودشان بسازند و این عین بی اخلاقی است!

همسر اول آقای دکتر نجفی و هزاران زن همچون ایشان که درگیر ماجرای ازدواج مجدد همسرشان شده اند شاید چیزی نگویند؛بسازند و دم نزنند اما من می گویم اولین حس و تجربه تلخی که برای این زنان و مادران رخ می‌دهد حس ناخوشایندی است؛ می شکنند و شاید به روی خودش نیاورند اما آنها زن هستند و مملو از احساسات ، کنار آمدن زن هم از جنس صبوری و #مهربانی است؛

زدواج دوم ، سوم و ... تا زمانی که همسر اول وفادار ایستاده است را عین بی اخلاقی میدانم و دوست ندارم این مصاحبه زمینه ساز ترویج این رفتار در جامعه شود؛ پس میترا خانم از شما به عنوان یک زن می خواهم کمتر مصاحبه کنید؛ چون دیدم خیلی با افتخار مصاحبه کرده اید و از کار خودتان و دکتر دفاع کرده اید،این حق شماست اما ای کاش به اثرات ویرانگر این مصاحبه و اثری که بر جامعه می گذارد هم فکر می کردید؛ نمی خواهم این ماجرا دلیلی شود برای دیگر آقایانی که آنها هم بخواهند چند همسری پیشه کنند، و فردا جامعه و ما گرفتار اثرات آن در میان همسران و فرزندانشان باشیم،شاید بگویید من سیاه نمایی میکنم یا با شما مشکلی دارم؛ نه این روایت را اگر مثل من پای درد مددجویان و آسیب دیدگان در #مهرآفرین بنشینید دیگر قضاوت بدی نخواهید کرد... اما به عنوان عضو سابق شورای شهر تهران با جناب دکتر نجفی سخنی دارم؛ آقای دکتر! کار خوبی کردید که استعفا دادید !چون مردی که پای عهد با همسری که یک عمر به پایش نشسته نایستد پای عهدش با مردم و شهروندان شهرش هرگز نمی ایستد...

انتقاد عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم از ازدواج مجدد نجفی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
چی میشه گفت.
Iran (Islamic Republic of)
امیر جوادی
۱۶:۳۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
شنبه را تعطیل کنید
آخرین اخبار