سیاحی:نایب رئیسی در هیئت‌های استانی قانونی نیست/جزئیات مذاکره درخشان با فدراسیون جهانی در مجمع اعلام می‌شود

دبیر فدراسیون جودو گفت: با توجه به قانون وزارت ورزش و جوانان سمت نایب رئیسی در هیئت استان‌ها غیر قانونی است و باید در مجمع اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، روز گذشته در کمال تعجب و در روز تعطیل  نامه ای از  فدراسیون جودو برای حضور روسای هیئت های استانی برای برگزاری مجمع فوق العاده ارسال شد و مقرر شد ،در این جلسه باید روسای هیئت ها حضور داشته باشند و این در حالی است که محمد درخشان به دلیل بازنشستگی نامه استعفا خود را به وزارت ورزش و جوانان تحویل داده است و این روزها باید منتظر حضور سرپرست جدید برای این فدراسیون باشیم و این موضوع بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت. برخی رسانه ها این اقدام را تحرکات درخشان برای ماندن در ریاست جودو و فرار از قانون بازنشستگی خواندند.

 گمانه زنی های رسانه ای حاکی از این است که برگزاری مجمع آن هم با این فوریت که شب سه شنبه تصویب  و روز اربعین دعوت نامه ها ارسال شود  فقط یک دلیل می تواند داشته باشد آنهم مذاکرات آقای رئیس بازنشسته با مسئولان جهانی است! 

امیر حسین سیاحی دبیر فدراسیون جودو  در این باره  گفت : هر ساله این مجمع به منظور ارزیابی عملکرد فدراسیون و همچنین هیئت استان‌ها و بررسی بحث مالی با حضور روسای هیئت‌ها و مسئولان فدراسیون برگزار می‌شود و این موضوع که تاکنون مجمعی برگزار نشده است را به شدت تکذیب می‌کنم و این اتفاق صحت ندارد .

او ادامه داد: در مهر سال ۹۵ مجمع سالیانه فدراسیون همراه با مجمع انتخاباتی برگزار شد و اول مرداد سال ۹۶ نیز به منظور بررسی عملکرد مجمع سالیانه فدراسیون برگزار شده است و اینکه گفته می‌شود از سال ۹۵ تاکنون فدراسیون مجمعی نداشته است صحت ندارد و مطابق با قانون امسال نیز در ۱۲ آبان ماه این مجمع برگزار می‌شود.

سمت نایب رئیسی در هیئت استان ها قانونی نیست

سیاحی افزود: با توجه به قانونی که وزارت ورزش و جوانان مشخص کرده است دیگر سمتی به نام نایب رئیسی در هیئت استان‌ها نداریم و همچنین دبیر هیئت های استان ها اجازه تصمیم گیری در مجمع را ندارند، به همین دلیل است که باید روسای هیئت‌ها در این جلسه حاضر شوند تا مجمع بتواند روال کار خود را ادامه دهد. شاید هنوز در برخی از هیئت ها سمت نایب رئیسی وجود داشته باشد اما ما برای اینکه این مسیر را ادامه دهیم باید از طریق قانونی مجمع را برگزار کنیم.

دبیر فدراسیون جودو گفت: به دلیل اینکه فرصت زمانی ما کم بود روز گذشته برای دعوت از روسای هیئت ها اقدام کردیم تا بتوانند در زمان اعلام شده در مجمع حاضر شوند و فرصت کافی برای برنامه ریزی در این زمینه داشته باشند.

نتایج صحبت درخشان با رئیس فدراسیون جهانی در مجمع بیان می‌شود

او درباره اینکه آیا در این مجمع درباره استعفای درخشان صحبت می‌شود یا خیر گفت: فدراسیون جهانی جودو درباره استعفای درخشان واکنش نشان داده بود که رئیس فدراسیون در حاشیه رقابت‌های گرنداسلم ابوظبی نشستی را با رئیس اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی برگزار کرده و در رابطه قنون منع به کار گیری بازنشتگان در کشور با آن‌ها صحبت کرده است که نتایج این نشست در مجمع مطرح خواهد شد.

دبیر فدراسیون جودو در پایان گفت: این فدراسیون مانند سایر دستگاه‌های اجرایی از قانون منع به کارگیری بازنشستگان تبعیت می‌کند و تصمیمات لازم در این باره در مجمع گرفته خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

استعفای گروهی کارمندان فدراسیون جودو تکذیب شد

درخشان: نامه استعفا خود را به وزارت ورزش و جوانان تحویل دادم

توفان تغییرات در فدراسیون های ورزشی/ آیا بازنشسته ها می روند ؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار