دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک:

حکم 15 نفر از اخلالگران هپکو صادر شد/حکم قطعی تا پنج سال تعلیق است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: روند رسیدگی به حکم اخلالگران هپکو اراک کامل نشده و محکومان حق اعتراض دارند.

حکم 15 نفر از اخلالگران هپکو صادر شد/حکم قطعی تا پنج سال تعلیق استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: پرونده 15 نفر از کارگران هپکو که مرتکب جرائمی از جمله اخلال در نظم عمومی، حرکات غیرمتعارف، شرکت در تجمعات غیرقانونی، ترغیب و تحریک و تشویق افراد به تجمع در فضای مجازی شده بودند، در دستگاه قضا مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وجود برگزاری نشست های مختلف توسط مسئولان استان با این افراد و دیگر اعضای واحد تولیدی هپکو اراک مشکلات و مطالبات آنان دنبال شد، اما محکومان، دیگر کارگران هپکو را تشویق به مسدود کردن خط آهن سراسری شمال - جنوب کردند و چند روز حرکت قطار‌های سراسری با اختلال مواجه شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک اضافه کرد: پرونده 14 نفر از این افراد به صورت حضوری و یک نفر نیز به صورت غیابی مورد بررسی قرار گرفت و احکام این افراد صادر شده که تا 20 روز حق اعتراض به رای قاضی را دارند.

وی ادامه داد: احکام این افراد در صورت قطعی شدن نیز بر اساس رای قاضی، تا پنج سال تعلیق است و اجرا نمی‌شود و در این مهلت پنج ساله اگر این افراد حسن نیت خود را نشان داده و مرتکب جرائم مذکور یا جرائم دیگری مثل جرم‌های موجب حد، قصاص یا جرائم تعزیری تا درجه 7 نشوند، حکم آن‌ها اجرا نمی‌شود و لغو و همچنین از سجل کیفری آن‌ها هم حذف می‌شود.

قاسمی افزود: دستگاه قضا با تمام ظرفیت خود به دنبال احقاق حقوق همه کارگران واحدهای تولیدی استان و به خصوص کارگران هپکو اراک است اما کارگران نیز نباید موجب تضییع حق دیگران شوند.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

آخرین جزییات از پرونده کارگران هپکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.