پورسید آقایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران

ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهرانمعاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: خودروهایی که شماره تهران نیستند باید برای تردد در تهران محدودیت داشته باشند.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با استناد به آمار وزارت راه از تعداد خودروهایی که روزانه وارد تهران می‌شوند و در پایان روز خارج می‌شوند، گفت: بر این اساس روزانه 550 هزار خودرو از شهرهای اقماری وارد تهران می‌شوند و سپس به شهر خود بر می‌گردند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: خودروهایی که پلاک تهران نیستند عوارض سالیانه خود را باید به شکلی متفاوت پرداخت کنند، زیرا خودرویی که پلاک تهران نیست باید برای تردد در تهران محدودیت داشته باشد و یک خودرو نمی‌تواند تمام سال در تهران حضور داشته باشد ولی شماره شهرستان داشته باشد.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر عوارض خودرو در هر شهری که پرداخت شود به حساب شهرداری همان شهر واریز می شود، تأکید کرد: این وضعیت یک نقص قانونی است و باید عوارض خودرو در حساب شهرداری محل تردد خودرو واریز شود.

وی افزود: برای اینکه این موضوع را اجرایی کنیم، به وزارت کشور نامه‌ای داده‌ایم که وزارت کشور متعهد شود یک سامانه ملی عوارض خودرو را راه‌اندازی کند تا هر کس عوارض خودرویش را در هر شهری که پرداخت کرد، مبلغ واریز شده به حساب شهرداری شهری برود که خودرو شماره‌گذاری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه برای این کار با وزارت کشور مکاتبه‌ای شده و  جلسه‌ای برگزار کردیم، گفت: آن‌ها موافقت اولیه کرده‌اند که این کار به شهرداری تهران واگذار شود تا شهرداری تهران به نمایندگی از وزارت کشور این سامانه را راه‌اندازی کند و ما هم پذیرفتیم که شهرداری تهران برای کل کشور این کار را انجام دهد.

وی افزود: این کار به نفع همه است زیرا هر کس عوارضش را در هر جا پرداخت کند به حساب شهر خودش می‌رود و از سویی دیگر تفاوت شماره خودرو هم دارای معنا می‌شود؛ در غیر این صورت تفاوت شماره خودرو بی معنی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
راهکار اینه:

با کمک کارت سوخت خودروهایی که تهران بنزین می زنند و پلاک شهرستان هستند شناسایی بشوند به طوری که شهرهای اطراف و پمپ بنزین بین شهری هم شامل بشه. و اونهایی که مدت ها تهران هستند عوارض بیشتر بدهند که صرف نکنه تهران بمونند.

سختگیری های راهنمایی و رانندگی تهران زیاد بشه برای همه تا تهرانی ها فرهنگسازی بشوند و شهرستانی ها بگند نه نمی رم تهران یه خلاف کنم اینقدر جریمه میشم صرف نداره.

حمایت گسترده از طرح های دانش بنیان در شهرستان برای اشتغال زایی شهرستان. چرا از مردم شهرستان خودتون کمک نمی گیرید. هر شهرستان استعداد ویژه ای داره و مسئولین اعتقاد ندارند به این.

این نهاد های دولتی باید اول فرهنگسازی بشوند تا شهرستانی بدبخت رو هی نکشونند تهران واسه یه امضا.

مردم هم انتخابات مجلس خواهشن به آدم های درستکار و عادل رای بدهند نه به خاطر شام و پسر فلانی بودند. اگر نماینده مجلس دوره بعد مدل شهید رجایی باشند (هر شهرستان یقینا چند تا از اینها داره)

دولت داره پول و حفوف و مزایا می گیره و ما دانشگوی بدبخت باید جای دولت کار کنیم و ایده بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۸:۱۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
شهرستانیها با اجاره نامه براحتی پلاک تهران میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
تهرانی ها هم حق ندارن با خودرو هایشان به شهرستانها برن
Kazakhstan
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
ای کاش توی برجام اینقدر دقیق حساب کتاب می کردید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
دودش هم توی ریه های ما می رود
آخرین اخبار