گرامیداشت اینستاگرامی محسن رضایی از رشادت‌های شهید دریاقلی سورانی

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به تقدیر و گرامیداشت شهید دریاقلی سورانی پرداخت.

گرامیداشت اینستاگرامی محسن رضایی از شهید دریا قلی سورانی+تصویربه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفاع جانانه و شجاعانه ملت ایران از آب و خاک در مقابل دشمن متجاوز در جنگ 8 ساله، رشادت‌های بسیاری از بزرگمردان وطن بر جای گذاشت. این مردان با کمترین امکانات و تجهیزات نظامی، با دل‌هایی پر از عشق به وطن و هموطن، حماسه‌ها آفریدند و امروز می‌توان با  تقدیر از آن‌ها و زنده نگه داشتن یادشان، بخش کوچکی از دین خود را به آنان ادا کرد.

شجاعت و اقتدار رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی، جهان را متحیر کرده بود. یکی از آن‌ها فردی به نام دریا قلی سورانی یان‌چشمه‌ای بود. او یک اوراقچی ساده از اهالی چهار مال بختیاری مقیم در آبادان بود که در جریان حمله عراق به ایران متوجه نفوذ غافلگیرانه عراقی‌ها شد که این موضوع منجر شد برای اطلاع رسانی نیروهای جبهه مسافت ۹ کیلومتری را از گورستانِ اتومبیل‌های فرسوده در کوی ذوالفقاری تا نیروهای خودی را با دوچرخه می‌پیماید و از یورش عراقی‌ها آگاه می‌سازد. وی در کشاکش این ماجرا بر اثر ترکش خمپاره مجروح شد و در راه پشت جبهه در قطار به شهادت رسید.

گفتنی است؛ این رشادت منجر به ساخت فیلمی به نام "شب واقعه" به کارگردانی شهرام اسدی بر اساس زندگی شهید سورانی شد که در آن حمید فرخ‌نژاد نقش این بزرگمرد را ایفا کرد. این فیلم موفق به دریافت 4 سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد.

در همین راستا محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود یاد این رزمنده را گرامی داشت.


بیشتر بخوانید: محسن رضایی: بی‌دولتی بزرگترین بدعت است


محسن رضایی در اینستاگرام نوشت:

"اوائل جنگ پس از سقوط خرمشهر، ارتش عراق، آبادان را محاصره و به قصد اشغال آن، از کوی ذوالفقاری به شهر حمله کرد. کوی ذوالفقاری از شهر دور بود و نیروی چندانی آنجا حضور نداشت.

«دریاقلی سورانی» که متوجه حمله عراقی ها شده بود، با دوچرخه کهنه اش به سوی شهر شتافت تا به مسؤولان سپاه خبر دهد. به سرعت و با همه توان رکاب می زد و فریادزنان نیروهای مردمی را به کوی ذوالفقاری فرا می خواند. مردم با شنیدن فریادهای او با بیل و کلنگ و هر چه در دست داشتند، به کوی ذوالفقاری شتافتند. درهمین اثنی دوچرخه دریاقلی پنچر شد. ناچار مسافتی طولانی را پیاده به سوی شهر دوید و به محض رسیدن، نفس زنان و با آخرین رمق، سپاه را در جریان گذاشت. اگر آبادان سقوط می کرد، ارتش عراق برای هجوم به اهواز، جرأت و فرصت پیدا می کرد.

یاد شهید دریاقلی سورانی و همه دریا دلان آن روزها، گرامی باد."

گرامیداشت اینستاگرامی محسن رضایی از شهید دریا قلی سورانی+تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
خدا رحمت کند و در جوار امام و شهدا باشد ان شاالله
آخرین اخبار