دالوندی گفت: سازمان نظام پرستاری برای اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری بودجه 2 هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

پیشنهاد دو هزار میلیاردی برای اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری/ اجرای طرح شاید در سال 98اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تعرفه خدمات پرستاری در سال 86 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده ولی پس از گذشت 11 سال هنوز اجرا نشده است.

وی ادامه داد: کمبود منابع مالی و محدودیت‌هایی در این خصوص مانع از اجرا شدن تعرفه خدمات پرستاری شده است و اگر بودجه این طرح تأمین شود تعرفه خدمات پرستاری در کشور اجرا می‌شود.

ضرورت پیشنهاد بودجه طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری به مجلس

دالوندی اضافه کرد: دولت باید بودجه طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به مجلس پیشنهاد دهد، خوشبختانه فضای مثبت همپویی و تعامل، بین سازمانی وجود دارد و مجلس باید یک ردیف بودجه‌ای را برای این طرح در نظر بگیرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران افزود: ‌پیشنهاد سازمان نظام پرستاری اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای تعرفه گذاری پرستاری در سال است و این بودجه باید از محل بودجه عمومی کشور تأمین شود و مجلس باید این بودجه را در محل ردیف بودجه وزارت کشور بیاورد.

تمایل وزارت بهداشت و کمیسیون مجلس بر اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری

وی اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزارت بهداشت تمایل زیادی به اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری دارد و نقل قول‌هایی در این زمینه شنیده است که این طرح بالاخره بعد از 11 سال در سال 98 اجرایی می‌شود.

دالوندی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری معتقد است در صورت اجرای تعرفه گذاری در کشور، این طرح باید برای پزشکان و پرستاران اجرا شود وگرنه بهتر است ما به سمت پرداخت دستمزد مشخص پیش رویم.

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران یادآوری کرد: معمولا در دنیا  پرستاران یک سوم تا یک پنجم پزشکان دریافتی دارند و ما هم می‌توانیم به جای اجرای تعرفه برای همه گروه‌های پزشکی به سمت این روش برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار