اصلانیان: استراتژی برانکو برای بازی با کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا اشتباه بود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: استراتژی اشتباه برانکو در لیگ قهرمانان آسیا باعث از بین رفتن قوای بدنی پرسپولیس و شکست مقابل کاشیما شد.

اصلانیان: استراتژی برانکو برای بازی با کاشیما اشتباه بود/ برای قهرمانی باید نقاط ضعف پرسپولیس برطرف شودامیر حسین اصلانیان کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست ۲ بر صفر پرسپولیس در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن بیان کرد: پرسپولیس در نیمه دوم از لحاظ قوای بدنی تحلیل رفت و این موضوع به دلیل استراتژی اشتباه کادرفنی از ابتدای بازی بود. برانکو نباید در خانه حریف از همان لحظه اول تیمش را تهاجمی به زمین می‌فرستاد و باید در نیمه زمین خودی متمرکز بازی می‌کرد. فوتبال دفاعی در خانه حریف بعضی مواقع جواب می‌دهد و اینگونه نیست مربی‌ای که تیمش را با حالت تدافعی به زمین می‌فرستد ترسو باشد.

او ادامه داد: کاشیما آنتلرز نشان داد نسبت به تیم‌های عربی خیلی حرفه ای‌تر است. تماشاگران حریف ۹۴ دقیقه به صورت ایستاده تیم خود را تشویق می‌کردند و یک لحظه هم از این کار دست نمی‌کشیدند. حتی زمین چمن ورزشگاه کاشیما هم شرایط بهتری نسبت به ورزشگاه آزادی داشت. چمنی کوتاه که ۲۰ تا ۳۰ درصد روی کیفیت این تیم تاثیرگذار بود. به هر حال باید قبول کنیم کاشیما با برتری ۲ بر صفر کار خود را برای بازی برگشت خیلی راحت کرد.

اصلانیان درباره احتمال تغییر نتیجه این بازی در تهران به سود پرسپولیس بیان کرد: به عنوان هوادار پرسپولیس باید همیشه امیدوار بمانیم، اما برگشت‌های اینچنینی بسیار سخت است. گاهی مواقع پیش آمده است که پرسپولیس شکست ۳ بر صفر مقابل آلیما قزاقستان در بازی رفت را با برتری ۵ بر یک در دیدار برگشت تغییر داده است و تیم ملی فوتبال کشورمان هم در کمتر از ۵ دقیقه شکست ۲ بر صفر در بازی با استرالیا را به تساوی تبدیل کرد، اما این موارد استثنا است. پرسپولیس برای قهرمانی نباید در تهران از کاشیما گل بخورد و اگردر همان نیمه اول یک گل به ثمر برساند، ورق به سود این تیم باز می‌گردد. هواداران ما هم یاد بگیرند در تهران مانند تماشاگران کاشیما پرسپولیس را تشویق کنند.

او افزود: برای برتری مقابل کاشیما در تهران باید نقاط ضعف خط دفاع پرسپولیس برطرف شود. در بازی رفت مدافعان تیم ما نمی‌دانستند بازیکن حریف یا فضا را بگیرند و نفرات تهاجمی کاشیما به ویژه برزیلی‌های این تیم هر کاری خواستند انجام دادند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس تهران درباره غیبت سیامک نعمتی در بازی برگشت گفت: سیامک نعمتی روی اشتباه خودش اخراج شد چراکه لزومی نداشت در دقیقه ۹۴ و مقابل فشار هواداران حریف با علم به تک اخطاره بودن به بازیکن کاشیما ضربه آرنج بزند. متاسفانه بازیکنانی مانند شجاع خلیل زاده و سیامک نعمتی اصول حرفه‌ای گری را یاد نگرفته اند و دست به کار‌هایی می‌زنند که به ضرر تیم تمام می‌شود. با این حال امیدوارم برانکوبا توجه به حضوربازیکنانی مانند امید عالیشاه بتواند در بازی برگشت خلاء نعمتی را پرکند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
من نمیدونم این اقایان چطور سرهمی اظهار نظر میکنن.هم بازیکنان وهم سرمربی به بهترین نحو عمل کردن.مگه زور پیکان به تویوتا میرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
من نمیدونم این اقایان چطور سرهمی اظهار نظر میکنن.هم بازیکنان وهم سرمربی به بهترین نحو عمل کردن.مگه زور پیکان به تویوتا میرسه.