ثبت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تخلف رانندگی در شیراز/توزیع لاستیک رایگان بین رانندگان تاکسی فعال

مدیر کنترل ترافیک معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: ثبت تخلفات در ۶ ماهه نخست امسال در کلانشهر شیراز ۱۵ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بوده است.

ثبت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تخلف رانندگی در شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد علی علویان مهر مدیر کنترل ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در نشست خبری، گفت: ثبت تخلفات در ۶ ماهه نخست امسال در کلانشهر شیراز ۱۵ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته میزان ثبت تخلفات بیش از ۲۰ میلیارد تومان بود که تا پایان سال ۹۶ به بیش از ۵۰ میلیارد تومان رسید و کمتر از ۱۰ درصد آن به شهرداری برگشت داده شد در واقع پرداخت سهم شهرداری از این جرائم صورت نمی‌گیرد.

علویان مهر ادامه داد: قیمت دوربین و دیگر ملزومات بیش از ۴ برابر شده است و ما نیازمند سهم بیشتری از پرداخت جرائم هستیم، ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این خصوص هستیم.

مدیر کنترل ترافیک معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: از اول فروردین تا ۱۳ مهر امسال بیش از ۲۳۰ هزار پیامک ارسالی برای تخلف رانندگی به ثبت رسیده است که بیش از هزار و ۶۴۰ پاسخ به مراجع قضایی داشته‌ایم که بخشی از آن توانسته در کشف سرقت‌ها به شهروندان کمک کند.

مجتبی زوربخش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز هم از توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک رایگان بین ۱۰ هزار راننده تاکسی فعال برای رونق سیستم حمل‌ونقل خبر داد.

وی گفت: راه‌اندازی نرم‌افزار مدیریت یکپارچه پارکینگ‌ها و نرم‌افزار مدیریت یکپارچه حمل‌ونقل مسافر و بار دو اقدام شاخص معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۹۰۰ متر پیاده راه در شیراز داریم، ادامه داد: توسعه پیاده راه‌ها به ۷ هزار و ۶۰۰ متر از برنامه‌های ما در آینده است.

زوربخش در خصوص راه‌اندازی تراموا در شیراز، گفت: تا پایان بهمن‌ماه مطالعات تراموا نهایی می‌شود و با برطرف شدن مسائل بودجه‌ای آن به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه زیرساخت‌های مکانیزه شدن ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز فراهم و تاکنون هزار دستگاه اتوبوس دارای سیستم مدیریت مکانیزه شدند، اظهار کرد: کمتر از ۲ ماه آینده این طرح اجرایی و با مکانیزه شدن ناوگان حمل‌ونقل مسافر شاهد تحول نوینی خواهیم بود.

زوربخش در خصوص لزوم دریافت کرایه بر اساس پیمایش، تصریح کرد: این کار عدالت محورانه است و تأکید ما نیز بر دریافت کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو بر اساس پیمایش است که در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.