بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به مناسبت ۱۳ آبان

13 آبان روز حماسه؛ روز اقتدار و افتخار به ایرانی و اسلامی بودن است

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با گرامیداشت 13 آبان،« روز مبارزه با استکبار جهانی »، این روز را روز حماسه، روز اقتدار، روز افتخار و مباهات به ایرانی بودن و اسلامی زیستن دانست.

13 آبان روز حماسه؛ روز اقتدار و افتخار به ایرانی و اسلامی بودن استبه گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با گرامی داشت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و تاکید بر صف‌آرایی برابر عملیات روانی آمریکای جنایتکار ، در بیانیه ای خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه با توجه به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب با تلاش جهادی برای کاهش فشارهای اقتصادی از یک سو و مقابله قاطع با مظاهر فساد و تبعیض، تا تحقق آرمان عدالت اجتماعی و کاهش آثار عملیات روانی رسانه‌های وابسته به اتاق جنگ دشمنان، از پای ننشینند، تا یک بار دیگر طعم تلخ شکست را به استکبار جهانی بچشانند.
 
متن بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به این شرح است :

سیزده آبان، یک روز نیست، مبدأیی است برای یک تاریخ سرافرازی، سربلندی و استقلال ملتی که در جولانگاه بی‌حد و حصر منیت و خودخواهی‌های همیشگی استکبار، قامت افراشت و با ضمیری آگاه و عزمی استوار، بسان سدی محکم و بنیانی مرصوص پایان دخالت و تعدی و تحکم را بر اراده خویش رقم زد.

سیزده آبان از جنس زمان نیست، هویتی است تنیده بر جان و اندیشه ملتی که اراده کرده است در مناسبات غیرانسانی و غیر مدنی جهان، حریت و حرمت خود را پاس دارد.

سیزده آبان، مبدأ بیداری، آغاز رهایی، میزان آزادگی و تبلور اراده ملتی است که نمی‌تواند تسلط و تحکم، تعدی و تفرعن را طاقت آورد. و در نهایت سیزده آبان، روز حماسه، روز اقتدار، روز افتخار و مباهات به ایرانی بودن و اسلامی زیستن است.

از یاد نمی‌بریم که این حماسه ریشه در تاریخی دارد که حماسه‌سازان آن، دانش‌آموزان و دانشجویانی بودند که جانشان به دست یک رژیم دست‌نشانده و بی‌اراده، در پای قدم‌های نفرین‌شده مستکبران به خاک و خون کشیده شد. فراموشمان نخواهد شد که این روز، مبدأ افتخار انگیز در موقفی رقم خورد که آشیانه فتنه‌خیز ارباب استکبارگران جهان در عصر معاصر، به دستان باکفایت فرزندان ملت به حضیض ذلت فروکشیده شد.

نادیده نمی‌توان انگاشت که سیزده آبان، سالروز هجرت ناخواسته بزرگ‌اندیشه‌ساز اسلام ناب و معمار بزرگ انقلاب اسلامی است که در سایه ظلمت سلطه‌پذیری حاکمان کرنش گر، در مقابل نظام سلطه صورت گرفت.

آمریکا سمبل بزرگ استکبارگری و شیطانیت ساختارمند است که آثار به جای مانده از سبُعیّت و سلطه‌گری آن، بدیهی‌تر و عیان‌تر از هر زمان دیگر در گوشه گوشه جهان قابل مشاهده و مطالعه است و نمونه‌های مشهور و مشهود آن در ایران پس از انقلاب، در آغاز و ادامه جنگ تحمیلی 8 ساله و به خاک و خون کشیدن صدها هزار جوان پاکباخته، تلاش برای تشدید اختلافات قومیتی و مذهبی، حمایت وقیحانه از انواع گروهک‌های تروریستی، تحریک کشورهای منطقه، طراحی کودتا، تربیت عوامل مزدور و لیبرال و دست‌نشانده در داخل و صدها توطئه ریز و درشت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی ، نظامی و امنیتی، قابل ردیابی و مشاهده است.

نفرت و نفرین نسل جوان کشور از این تجسم کامل سلطه‌گری، تنها با مرور روایت تاریخی نقش دولت سلطه‌گر و سلطه گستر آمریکا در فجایع ملی، منطقه‌ای و جهانی در 13 آبان کاری مهم و در جهت وفاق و اقتدار ملی است.اما امروز... روز تکرار حماسه، روز بازآفرینی غرور یک ملت، روز بازتولید و بازخوانی اقتدار ملی است.

امروز، روز نشان دادن تکامل مقاومت، روز نمایش بلوغ ملی و نشانه گرفتن آخرین سنگرهای موهوم استکبار در مرزهای افکار عمومی جهانیان است. امروز یوم الله تاریخی احزاب و نمایاندن ضعف پوشالین استکبار و آمریکا در برابر اراده استوار یک ملت اصیل است.

امسال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، به‌واسطة حماقت سیاستمداران آمریکایی، چهره‌ای نو به خود گرفته است. 13 آبان امسال با آغاز نمادین عهدشکنی دولت منفور امریکا در یک معاهده بین‌المللی و دست بردن به یک حربه از پیش آزموده است که بتواند غرور تخریب شده خود را در مقابل ملتی بزرگ ‌ترمیم کند. رویدادی که به قصد تضعیف ملت سرافراز ایران و به لطف نادانی ذاتی او، دقیقاً در 13 آبان رخ می‌دهد.

اکنون نسل جوان ما می‌تواند عمق و گستردگی یاغی‌گری، کینه‌توزی و خباثت این دولت متظاهر را در خروج یک‌جانبه از معاهدات جهانی و نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی مشاهده کند و مفهوم هشدارهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) را با عمق جان دریابد که همواره آمریکا را غیرقابل اعتماد می‌خواندند و دولت و ملت را به تقویت انسجام داخلی و تحکیم پایه‌های اقتصاد مقاومتی و درون‌زا سفارش می‌نمودند.

و می‌توان حدس زد که این نسل با بصیرت و آگاه، با عزمی جزم و میراث بزرگ به جای مانده از اقتدار و حمیت و سربلندی ملی، نفرت و انزجار خویش را در برابر این توطئه جدید به نمایش گذاشته و با اراده‌ای خلل ناپذیر و اندیشه‌ای سترگ، چشم به افق‌های روشن آینده خواهد دوخت.

بی شک، انقلاب شکوهمند چهل ساله‌ای که همة دوران رشد و بالندگی خود را تحت فشار تحریم طی کرده و جنگ تحمیلی 8 ساله را تجربه نموده و در نهایت، با عمق نفوذ استراتژیک خود در منطقه و جبهة مقاومت اسلامی، به گوش صهیونیسم جهانی سیلی زده است و مردم فهیمی که با پاسداری از فرهنگ عاشورا و مکتب کربلا، جهاد و شهادت را غایت و نهایت راه مقابله با دشمنی‌های بی‌پایان آمریکا می‌داند ودر اوج فشارهای اقتصادی، حماسة راهپیمایی میلیونی اربعین را رقم می‌زند، تسلیم را دون شأن خود می‌پندارند و امیدوارتر از هر روز، از این ترفند شوم استکباری عبور خواهند کرد.

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ضمن گرامیداشت این مناسبت انقلابی و با تقدیر از نقش‌آفرینی محوری ائمه محترم جمعه در 900 قرارگاه فرهنگی کشور در جهت روشنگری، بصیرت آفرینی و ایجاد زمینة حضور دشمن‌شکن مردمی، در کنار اقشار دانش‌آموز و دانشجو، با تأکید بر اهمیت و ضرورت برگزاری مراسمی متفاوت و پربارتر از سال‌های قبل و صف‌آرایی در برابر عملیات روانی آمریکای جنایتکار، بازتاب صدای واحد ایران اسلامی را در این مقطع حساس و سرنوشت‌ساز، موجب ناامیدی معاندین داخلی و خارجی و تقویت اقتدار ام‌القرای جهان اسلام می‌داند.

انتظار می‌رود؛ قوای سه‌گانه، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، با مدیریت جهادی و تلاش مضاعف، نسخة مصون‌ساز اقتصاد مقاومتی را عملیاتی نموده و با کاهش فشارهای اقتصادی از یک سو و مقابلة قاطع با مظاهر فساد و تبعیض، تا تحقق آرمان عدالت اجتماعی و کاهش آثار عملیات روانی رسانه‌های وابسته به اتاق جنگ دشمنان، از پای ننشینند، تا یک بار دیگر طعم تلخ شکست را به استکبار جهانی بچشانند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار