اکبریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ممنوعیت کشت برنج دستوری امکان پذیر نیست

یک مقام مسئول گفت: مسئولان دولتی به جای امر دستوری به کشاورزان باید کشت جایگزین معرفی کنند.

علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه ممنوعیت کشت برنج به صورت دستوری امکان پذیر نیست، اظهار کرد: مسئولان دولتی به جای امر دستوری به کشاورزان باید کشت جایگزین معرفی کند چرا که کشت هیچ محصولی جز خشخاش در کشور ممنوع نیست.

وی افزود: امسال برنج کاران منطقه ساری به دنبال هشدارهای سازمان جهاد کشاورزی اقدام به دوباره کشت برنج در اراضی شالیزاری نکردند، درحالیکه منطقه محمود آباد، بابل و آمل کشت رتون در حال برداشت است.

اکبریان ادامه داد: کشاورزان برای امرار معاش خود چاره ای جز دوباره کشت ندارند و کشاورزانی که امسال از کشت امتناع کردند، هم اکنون اعتراضاتی دارند که با این وجود پیش بینی می شود در سال آینده مطمئنا کشت انجام خواهد شد.

نایب رئیس انجمن برنج در پایان با اشاره به اینکه بحث کمبود آب در کشور مطرح نیست، تصریح کرد: در شرایط کنونی، فقدان مدیریت موجب شده تا بحث کمبود آب مطرح شود در حالیکه از طریق چاه می توان آب مورد نیاز کشت رتون را تامین کرد و با تولید ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن برنج می توان بخشی از کسری نیاز کشور را جبران کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشت برنج ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار