اجرای طرح مهارت آموزی به دانش آموزان در خراسان جنوبی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:طرح ایران مهارت برای دانش آموزان پایه هفتم تا نهم استان اجرایی می‌شود.

یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:طرح ایران مهارت برای دانش آموزان پایه هفتم تا نهم در مدارس استان اجرایی می شود.

وی افزود:در این طرح هر دانش آموز طی 3 سال می تواند تا سقف 60 ساعت یک مهارت بیاموزد.

یکه خانی با بیان اینکه  این آموزش ها به صورت 20 ساعت در هر سال گذرانده می شود،گفت:237 عنوان مهارت از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اعلام می شود که دانش آموزان می توانند از میان آنها یک یا چند مهارت مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص مربیان این طرح گفت:اولویت ها به ترتیب با هنر آموزان هنرستانهای فنی و حرفه ای  و کاردانش، دبیران درس فناوری،فرهنک و هنر و در نهایت مربیان آموزشگاه های دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه ای است.

وی افزود:شرکت دانش آموزان در این طرح داوطلبانه و لازم است مدیران مدارس جهت پی بردن به اهمیت موضوع برای دانش آموزان و اولیاء جلسات توجیهی و تبلیغی برگزار کنند.

یکه خانی هدف از این طرح را آشنایی دانش آموزان با فرهنگ کار و کارآفرینی عنوان کرد و گفت:آموزش ها می تواند در میان هفته و یا با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و یا تابستان برگزار شود.

انتهای پیام/غ

طرح ایران مهارت برای دانش آموزان پایه هفتم تا نهم استان اجرایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.