مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ:

مطالبات ۴۰۰ میلیاردی شرکت توزیع برق تهران از دولتی ها/صرفه جویی در تابستان آینده به 600 مگاوات می رسد

مطالبات ۴۰۰ میلیاردی شرکت توزیع برق تهران از دولتی ها/صرفه جویی برق در تابستان آینده به 600 مگاوات می رسدصبوری گفت:میزان مطالبات شرکت توزیع برق به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است که عمده آن به شرکت های دولتی مربوط می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران در نشست خبری  با اشاره به تعداد مشترکان برق تهران اظهار کرد: شهر تهران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک برق دارد که ۱۴ درصد از کل مشترکان و ۱۰ درصد از مصرف برق کل کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران افزود: برق زیر ساخت اصلی توسعه و تامین رفاه اجتماعی است که به صورت ۲۴ ساعته مورد نیاز است که برای تامین این خدمت پایدار برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:سالیانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی شبکه توزیع برق و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز به توسعه شبکه و ارائه خدمات به مشترکان جدید اختصاص می یابد.

به گفته وی؛سالیانه ۱۰۰ هزار مشترک برق در تهران به شبکه اضافه می شود.

صبوری ابراز کرد:با توحه به مشکلات پیش رو درفصل زمستان با بارش باران و برف مشکلاتی برای شبکه توزیع و فیدرهای آن به وجود می آید که ضمن حفظ آمادگی با اعزام اکیپ های عملیاتی این مشکلات بر طرف خواهد شد.

وی ادامه داد:در تابستان ۹۷ با اقدامی جهادی توانستیم با حداقل خاموشی از پیک مصرف برق عبور کنیم در حالی که پیش بینی می شد پیک مصرف برق به ۴۹۰۰ مگاوات برسد با همکاری مشترکان و تغییر ساعات اداری توانستیم پیک مصرف را در ۴۵۰۰ مگاوات نگه داریم.

صبوری گفت: در تابستان امسال با اعزام ۲۵۰ اکیپ عملیاتی مصرف ۱۲۰۰ سازمان دولتی را رصد کردیم و بنا به مصوبه دولت مبنی بر قطع برق دستگاه های دولتی که در مدریت مصرف همکاری نداشتند، برق ۲۰۰ سازمان دولتی را قطع کردیم.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته ۲۵۰ مگاوات برق در بخش های دولتی صرفه جویی شد و سهم مشترکان داخلی از مدیریت مصرف حدود ۱۵۰ مگاوات بود . در تلاش هستیم در تابستان سال ۹۸ میزان صرفه جویی برق را به ۶۰۰ مگاوات برسانیم.

صبوری تصریح کرد:به دلیل پیک مصرف برق در حدود ۳۰۰ ساعت در تامین برق تابستان با مشکل مواجه هستیم و ساخت نیروگاه های تولید برق به دلیل هزینه های بالای آن تنها برای عبور از تابستان مقرون به مصرف نیست.

وی ادامه داد:تعویض ۵ میلیون لامپ پرمصرف در سازمان های دولتی با لامپ های کم مصرف و خرید برق از نیروگاه های مولد و استفاده از برقابی ها بخشی از برنامه برای مدیریت مصرف است.

صبوری تاکید کرد: برق سازمان های دولتی که در مدیریت مصرف همکاری نداشتند از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ۲۰ درصد گرانتر محاسبه شده است .

به گفته وی؛میزان قطعی برق تهران در تابستان حدود ۴۲ ساعت و میانگین قطعی برق در روز ۳ ساعت بوده است.

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران گفت: قرار بود سازمان های دولتی تا ابتدای پاییز ۲۰ درصد برق مورد نیاز خود را خود را از طریق انرژی های نو تامین کنند و در صورت عدم تامین آن ۲۰ درصد هزینه برق آنها افزایش خواهد یافت که تا کنون میزان تولیدات آنها صفر بوده است.

وی با اشاره به مطالبات ۴۰۰ میلیارد تومانی شرکت توزیع برق اظهار کرد:میزان مطالبات شرکت توزیع برق به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است که عمده آن به شرکت های دولتی مربوط می شود.

صبوری در پایان با اشاره به خدمات غیرحضوری شبکه توزیع برق تهران گفت:با شروع به کار سامانه ۱۵۲۱ بسیاری از خدمات درحوزه برق به صورت غیر حضوری ارائه می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار