اختصاص 42 هزار هکتار از مزارع دزفول به کشت گندم

معاون فنی مدیر جهاد کشاورزی دزفول از آغاز کشت گندم در 42 هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

اختصاص 42 هزار هکتار از مزارع دزفول به کشت گندمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی، معاون فنی مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آغاز کشت گندم 42 هزار هکتار از مزارع این شهرستان گفت: از این میزان، 27 هزار هکتار از مزارع به صورت کشت آبی و 15 هزار هکتار از مزارع به صورت کشت دیم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۷ هزار هکتار از مزارع دزفول به کشت گندم دیم اختصاص یافته بود که تمام این محصول به علت خشکسالی از بین رفت اظهار کرد: همچنین حدود 30 هزار هکتار از مزارع دزفول به کشت گندم آبی اختصاص یافته بود که حدود 120 هزار تن محصول از آن ها برداشت گردید.

کرمی به کشاورزان توصیه کرد برای کشت گندم از بذر مناسب بوجاری و ضدعفونی شده و در صورت امکان گواهی شده استفاده نمایند و برای کشت به توصیه های فنی و تخصصی کارشناسان جهاد کشاورزی توجه داشته باشند.

معاون فنی مدیر جهاد کشاورزی دزفول از کشاوزان گندمگار خواست با توجه به شرایط زمین و مدیریت بذر و تاریخ کشت در مصرف بذر دقت لازم را داشته باشند و به لحاظ صرفه جویی در هزینه ها (تهیه زمین، مصرف انرژی و مصرف آب) از کشاورزی حفاظتی یا خاک ورزی حفاظتی استفاده کنند.

گفتنی است؛ سالانه حدود 3 میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در دزفول تولید و وارد بازار داخلی و خارجی می شود.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت محصولات پاییزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.