برایان هوک اذعان کرد؛

ارسال کالاهای بشردوستانه برای ایرانی‌ها علی‌رغم مستثنی بودن آنها از تحریم‌ها، دشوار است

در حالی که پمپئو اعلام کرد آمریکا دارو، غذا و تجهیزات پزشکی را از تحریم‌های ضدایرانی مستثنی کرده است، برایان هوک اذعان کرد ارسال آنها برای ایران دشوار خواهد بود.

ارسال کالاهای بشردوستانه برای ایرانی‌ها علی‌رغم مستثنی بودن آنها از تحریم‌ها، دشوار استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرده است این کشور دارو، غذا و تجهیزات پزشکی را از تحریم‌های ضدایرانی مستثنی کرده است، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران، امروز ساعتی پس از نشست خبری مشترک پمپئو و استیو منوچین، وزیر امور خزانه داری آمریکا، اذعان کرد ارسال خدمات و کالاهای بشردوستانه برای ایران دشوار خواهد بود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هوک دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، باعث شده است از ماه مه -زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور را از برجام خارج کرد- از صادرات نفتی ایران روزانه یک میلیون دلار کاسته شود و درآمد نفتی ایران بیش از دو میلیارد دلار (در ماه) کاهش پیدا کند. هوک همچنین مدعی شد واشنگتن تصور نمی کند تحریم های نفتی علیه تهران تأثیر منفی بر بازار نفت داشته باشد.

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در ادامه مدعی شد حدود 20 کشور که پیش از خروج آمریکا از برجام از واردکنندگان نفت خام ایران بودند، به دلیل ترس از تحریم های آمریکا میزان خرید نفتی خود را از ایران به صفر رسانده اند. هوک همچنین در ادامه ادعاهای خود افزود: حدود 100 شرکت بزرگ نیز فعالیت های خود را در ایران متوقف و یا طرح های سرمایه گذاری در این کشور را لغو کرده اند.

هوک در ادامه این موضوع را که علی رغم آنکه آمریکا برخی کالاها و خدمات بشردوستانه –از جمله غذا، دارو و تجهیزات پزشکی- را از تحریم های ضدایرانی خود مستثنی کرده است، ارسال چنین اقلامی برای ایران دشوار خواهد بود را رد نکرد. برخی شرکت ها بیم آن دارند که علی رغم وعده آمریکا، در صورت فروش چنین اقلامی به ایران به دلیل عدم وجود یک سازوکار مشخص و کانال های تأییدشده به منظور انجام مبادلات مالی برای ارسال کالاهای بشردوستانه و مستثنی از تحریم‌‌های ضدایرانی، هدف تحریم های این کشور قرار خواهند گرفت.

رئیس گروه اقدام ایران همچنین افزود آمریکا درباره سازوکار اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم های واشنگتن علیه ایران نگرانی خاصی ندارد، زیرا این سازوکار تاکنون نتیجه مؤثری نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
هی هوک: به قیافه خودت در آیینه نگاه کرده ای؟؟درست قیافه ای مانند و شبیه هیتلر داری تراچه به اقدامات بشر دوستانه...... ترامپ در چهره ات نژادپرستی را دید که موج میزند انتخابت کرد
آخرین اخبار