برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از سرطان برای مددجویان کمیته امداد زنجان

با همکاری های مشترک کمیته امداد و انجمن مهرانه زنجان دوره های آموزشی پیشگیری از سرطان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت : راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد و خروج آنها از چرخه حمایتی در یک بازه زمانی مشخص و زمان دار است .

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی می تواند متوجه نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد باشد ، افزود : تلاش می کنیم با ارائه خدمات هدفمند و اثربخش در کنار ارتقاء وضعیت اقتصادی جامعه هدف ، با مددکاری حرفه ای و تخصصی خانواده های آسیب پذیر از نظر روحی و روانی بازیابی شده و به تعادل برسند.

صفری با اشاره به اینکه هنر کمیته امداد از ایجاد اشتغال پایدار و زمینه درآمدزایی واستقلال معیشتی وتوانمندی خانواده های تحت پوشش است ، افزود : تلاش کمیته امداد استان زنجان ایجاد زمینه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق ارائه آموزش های فکری و فرهنگی وفنی وحرفه ای ومهارت آموزی با هدف شکل گیری و ارتقاء تدبیر منزل و افزایش قدرت معاش و در نهایت خروج توانمندشده از بدنه حمایتی این نهاد است.

وی ادامه داد : بخشی از فعالیت های کمیته امداد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از طریق مداخله در درمان و ارائه آموزش های پیشگیرانه با هدف ارتقاء سطح سلامت خانواده های تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از بهره مندی حدود 8000 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات بیمه ای این نهاد خبر داد و افزود : براساس پایش و ارزیابی انجام شده از مجموع 866 بیمار صعب العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 106 مددجو مبتلا به سرطان بوده و تلاش می کنیم با توجه بیشتر به تغذیه و بهداشت این گروه از جامعه هدف ، سطح سلامت آنها ارتقاء یابد.

وی با تاکید براینکه از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان هم افزایی و تعامل با موسسات خیریه و ثمن های فعال در حوزه فقرزدایی با هدف ارائه خدمات اثربخش و هدفمند به نیازمندان جامعه است ، افزود : با افزایش تعاملات بین این نهاد و موسسات و انجمن های خیریه ، استان زنجان می تواند در حوزه اعتمادسازی و فقرزدایی الگو سازشود.

صفری به زمینه های همکاری های مشترک بین کمیته امداد استان زنجان و انجمن خیریه مهرانه نیز اشاره کرد و ادامه داد: زمینه همکاری در برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از سرطان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و استفاده از ظرفیت های مشترک فراهم بوده و امیدوارم با هم افزایی و همکاری مشترک فیمابین ، در حوزه فقرزدایی قدم های مثبتی در استان زنجان برداشته شود.

وثوق مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان نیز با اشاره به اینکه فعالیت کمیته امداد در حوزه فقرزدایی و مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار ارزشمند است ، گفت : انجمن خیریه مهرانه نیز آماده همکاری همه جانبه با کمیته امداد استان زنجان به ویژه برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از سرطان برای مددجویان و تعامل با این نهاد در ارائه خدمات درمانی به بیماران تحت حمایت مبتلابه سرطان است.

انتهای پیام/ک


حمایت کمیته امداد استان زنجان از 106 بیمار مبتلا به سرطان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.