بهروان: فدراسیون فوتبال خصوصی است و تاج حقوق نمی‌گیرد/ در سال ۹۵ فردی از ما دفاع نکرد

عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال خصوصی است و مطمئن هستم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال حقوقی دریافت نمی‌کند.

غلامرضا بهروان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره قانون منع بکار گیری بازنشستگان در فدراسیون های ورزشی بیان کرد: در سال 1395 من و برخی دیگر از اعضای فدراسیون فوتبال توسط بخشنامه ای که ابلاغ شد، از فدراسیون فوتبال رفتیم. در آن بخشنامه آمده بود، افراد بازنشسته نباید در فدراسیون حضور داشته باشند و به همین دلیل مسئولیت را واگذار کردیم. قانون خدمات کشوری می گوید هر سازمان یا نهادی که به هر نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کند، شامل قانون منع بکار گیری بازنشستگان می شوند.

او افزود: تفسیرها متفاوت است و واقعیتش آن است که اساسنامه فدراسیون فوتبال با دیگر رشته ها متفاوت است و آن نهاد خصوصی است اما ما هم 2 سال پیش این نکته را بیان کردیم اما کسی گوش نکرد. اکنون فدراسیون درحال استناد به اساسنامه و قوانین فیفا است.

بهروان ادامه داد: فدراسیون فوتبال از بودجه عمومی دولت استفاده نمی کند و مسئولان بازنشسته فدراسیون نباید بروند، زیرا این ارگان غیردولتی و خصوصی است. کسی که در فدراسیون و یا هیئت ها کار می کند، حقوق نمی گیرد که شغل محسوب شود و اکنون هم مطمئن هستم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال حقوق دریافت نمی کند.

عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در سال 1395 به دلیل بازنشستگی از فدراسیون فوتبال رفت، گفت: وزارت ورزش و جوانان باید به نهادهای نظارتی بگوید که این قانون ( منع بکار گیری بازنشستگان ) شامل ورزش نمی شود. اگر فردی در جایی کار کند که حقوق دریافت نکند، شغل محسوب نمی شود. تفسیرها متفاوت است و  واحد حقوقی مجلس شورای اسلامی باید این مطالب را تفسیر کند تا ورزش را از این وضعیت خارج کند. باید در سال 1395 دفاع می شد که این اتفاق رخ نداد.

وی در پایان گفت: بعید می دانم مسئولان فدراسیون فوتبال به AFC و FIFA در این باره نامه بزنند و باید بدانید فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) به شدت فدراسیون های زیر نظرش را کنترل می کند و تا جایی که من اطلاع دارم، مسئولان فدراسیون به AFC و FIFA نامه نزدند.


بیشتر بخوانید:

فدراسیون فوتبال مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود/ قانون بازنشستگی دخالت در انتخابات فدراسیون محسوب نمی‎شود 

داورزنی: وضعیت ریاست فدراسیون فوتبال را مجمع مشخص می‌کند/ اساسنامه این فدراسیون تکلیف را روشن کرده است

دعوای قانونمند وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال/ مازیارناظمی برگ برنده رو کرد!


انتهای پیام/

اظهارات بهروان درباره قانون منع بکار گیری بازنشستگان در فدراسیون های ورزشی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فتوت
۱۶:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
اخر چه معنی دارد با وجود جوانان برومند وتوانا ورزشکار تحصیل کرده یک مشت پیرو وپاتال اغلب ورزش نکرده بی تخصص هنوز برای ورزش کشور تحت نام فدراسیون های ورزشی تصمیم گیری کنند این بسیار زشت وقبیح هست وچقدر دنیا طلب و مقام پرستند این پپران روزگار که حتی مقابل قانون ایستاده اند همین تخلف وقانون شکنی هس خجالت هم خوب چیزی هست
آخرین اخبار